Twitter ma w USA jedną piątą użytkowników, ale aż 63,1 proc. wpływów reklamowych
W 2016 r. globalna liczba aktywnych użytkowników Twittera wzrośnie o 10,9 proc., do 286,3 miliona - prognozuje firma eMarketer.
W 2015 r. liczba użytkowników Twittera korzystających z serwisu przynajmniej raz w miesiącu zwiększyła się o 9,8 proc. Ten rok ma być szczytowy jeśli chodzi o tempo wzrostu, jako że kolejne lata mają przynieść powrót do jednocyfrowych i jednocześnie coraz niższych wskaźników.
W 2020 roku popularny mikroblog ma mieć na świecie blisko 370 milionów aktywnych użytkowników.
Obecnie mniej niż co piąty użytkownik Twittera pochodzi z USA i odsetek ten nieznacznie, ale stale maleje. Kolejne kraje, gdzie serwis ma najwięcej użytkowników, to Brazylia (27,7 mln), Japonia (25,9 mln) i Meksyk (23,5 mln). Według analityków eMarketera, w 2019 r. Brazylię dościgną Indię, a w 2020 r. samodzielnie obejmą pozycję wicelidera.
Za to jeśli chodzi o wpływy z reklam Twittera, które w tym roku mają sięgnąć 2,61 miliarda dolarów, aż 63,1 proc. z nich ma pochodzić z USA.
eMarketer w swoich wyliczeniach zakłada, że Twitter będzie miał w tym roku 7,9 proc. udziału w globalnym rynku reklamy w portalach społecznościowych (dominuje tutaj Facebook - 67,9 proc. udziału w br.) oraz 1,4 proc. w całym rynku reklamy w przestrzeni cyfrowej. Zdecydowana większość reklamowych wpływów Twittera - 88,9 proc. w br. - ma pochodzić z reklam w urządzeniach mobilnych.
Dołącz do dyskusji: Twitter ma w USA jedną piątą użytkowników, ale aż 63,1 proc. wpływów reklamowych