SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN: 3,6 proc. więcej wpływów i 189 mln zł zysku, dług zmalał o 100 mln zł

W 2014 roku Grupa TVN zanotowała 1,59 mld zł przychodów, o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz 189 mln zł zysku netto. O ponad 5 proc. urosły wpływy reklamowe spółki, a jej dług netto zmalał o 100 mln zł, do 2,1 mld zł.

W samym czwartym kwartale ub.r. skonsolidowane przychody Grupy TVN wzrosły jeszcze bardziej niż w całym roku - o 4,6 proc., do 481 mln zł. Firma tłumaczy to wzrostem wpływów reklamowych o 5,4 proc. (o 6 proc. ze sprzedaży spotów i o 0,8 proc. ze sponsoringu). W całym ub.r. przychody reklamowe spółki zwiększyły się o 5,1 proc. Natomiast w ostatnich trzech miesiącach ub.r. przychody ze sprzedaży towarów wzrosły aż o 29,7 proc., a przychody abonamentowe zmalały o 3,5 proc.

Skorygowana EBITDA firmy wzrosła w czwartym kwartale ub.r. o 16,3 proc. w skali roku, do 184 mln zł (w efekcie wyższych przychodów i utrzymania kosztów), skorygowana marża EBITDA zwiększyła się z 34,4 do 38,2 proc. Z kolei za cały ub.r. skorygowana EBITDA wyniosła 530 milionów zł z marżą 33,3 proc.

Raportowana EBITDA w czwartym kwartale wyniosła 180 mln zł, z marżą na poziomie 37,5 proc., co jest efektem m.in. utraty wartości inwestycji w Onet oraz braku udziału spółki w stratach jednostek stowarzyszonych. W całym ub.r. raportowana EBITDA osiągnęła wartość 549 mln zł, a marża - 34,4 proc.

Wynik finansowy Grupy TVN w ostatnich trzech miesiącach ub.r. zmalał do -105 mln zł z poziomu -8 mln zł rok wcześniej, co spółka tłumaczy osłabieniem kursu złotego do euro. Natomiast w całym ub.r. wynik zwiększył się do -280 mln zł z -567 mln zł, co wynika z obniżenia zadłużenia i jego średnich kosztów, a także wpływu premii z tytułu wczesnego umorzenia obligacji 10,75 proc. Senior Notes poniesionych w roku 2013 w związku z ich refinansowaniem.

Zysk netto firmy wyniósł 51 mln zł w czwartym kwartale i 189 mln zł w całym 2014 roku, a zysk netto przypadający akcjonariuszom - odpowiednio 51 i 195 mln zł (wobec 46 mln zł zysku i 198 mln zł straty rok wcześniej).

Dług netto Grupy TVN zmiejszył się rok do roku o 100 mln zł do 2,1 mld zł na koniec ub.r., w efekcie czego wskaźnik długu netto do skorygowanej EBIDTA poprawił się do poziomu z 4,3 do 3,9 (do czego przyczynił się głównie przedterminowy wykup obligacji 7,875 proc. Senior Notes sfinansowany dzięki wysokim przepływom pieniężnym z działalności operacyjnej w połączeniu z niższymi kosztami finansowymi oraz wzrostem wpływów z tytułu wykonania opcji na akcje).


- Rok 2014 był rokiem przemiany i powrotu dynamiki rynkowej. Gospodarka przyspieszyła zgodnie z oczekiwaniami prawie podwajając tempo wzrostu dzięki popytowi krajowemu oraz inwestycjom. Tak korzystne otoczenie makroekonomiczne przełożyło się na długo oczekiwany wzrost budżetów reklamowych oraz odbudowę rynku reklamy telewizyjnej. W ubiegłym roku rynek ten wzrósł o blisko 5 proc. - zgodnie z oczekiwaniami jakie przedstawiłem rok temu - skomentował te wyniki Markus Tellenbach, prezes TVN i dyrektor generalny TVN SA. - Uruchomienie kanału TVN24 Biznes i Świat, który zastąpił TVN CNBC, zaowocowało znacznie wyższą oglądalnością. Wdrożenie nowej polityki cenowej poskutkowało racjonalizacją podejścia na rynku reklamy. Wzmocnione oferty programowej głównego kanału TVN w sezonach wiosennym i jesiennym zdystansowały konkurencję, a portfolio kanałów tematycznych odnotowało kolejny rok wzrostu udziałów w oglądalności. Dalszy rozwój oferty nieliniowej treści video przełożył się na wzrost liczby odtworzonych materiałów. Natomiast Premium TV, nasza usługa sprzedaży czasu reklamowego zewnętrznych kanałów, dodatkowo poprawiła nasze wyniki dzięki stale poszerzającej się grupie współpracujących z nami stacji telewizyjnych - wyliczył.

- W roku 2015 oczekujemy dalszej poprawy naszych osiągnięć. Tempo wzrostu gospodarczego powinno nadal przyspieszać i przewidujemy, że przełoży się to na rynek reklamy telewizyjnej. Wiodąca pozycja na rynku przyniesie nam wzrost przychodów powyżej jego dynamiki, a rentowność ulegnie dalszej poprawie - zgodnie z naszą średnioterminową prognozą - zapowiedział Tellenbach.

Grupa TVN jest nadawcą kanałów naziemnych (TVN, TVN7 i TTV), a także satelitarnych (m.in. TVN24, TVN Style, TVN Turbo i TVN24 Biznes i Świat). Jest też właścicielem serwisu wideo na żądanie Player.pl.

Jesienią ub.r. firma została wystawiona na sprzedaż, a wstępne oferty kupna 51 proc. jej akcji złożyło osiem podmiotów, m.in. Time Warner, Discovery Communications, 21st Century Fox i Axel Springer (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: TVN: 3,6 proc. więcej wpływów i 189 mln zł zysku, dług zmalał o 100 mln zł

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
BRAWO TVN - dobre wyniki

kurs na giełdzie też ładnie do góry
odpowiedź
User
pavv
Ponad 2 mld długu, a oni się za jakieś nowe projekty i kanały zabierają? Ciekawe po co bo raczej nie po to, aby zmniejszyć dług. No chyba, że kredyt poganiają obligacjami, a obligacje kredytem tak w amerykańskim stylu, aby nagle z dnia na dzień bankructwo ogłosić jakby jakimś kioskiem z gazetami byli.
odpowiedź
User
elwu
Czyli jak dobrze później, a w przypadku telewizji to wątpliwe, to za 10 lat wyjdą na prostą!
odpowiedź