SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tomasz Marszałł to mocny marketingowiec, w TVN czeka go wyzwanie wielu marek (opinie)

Zatrudnienie Tomasza Marszałła na stanowisku szefa marketingu TVN to zapowiedź znaczących zmian na rynku telewizyjnym. Łączy on umiejętność dbałości o szczegóły ze zrozumieniem biznesu i strategicznym skupieniem na rzeczach najważniejszych, do tego potrafi z każdej złotówki i za każdego człowieka wycisnąć więcej. O tym, co dla PKO BP i TVN oznacza transfer Tomasza Marszałła mówią, dla Wirtualnemedia.pl Marcin Maj, Marcin Kalkhoff i Szymon Gutkowski.

Z początkiem grudnia br. Tomasz Marszałł, dotychczasowy szef marketingu PKO BP obejmie stanowisko dyrektora marketingu i komunikacji w Grupie TVN, a jego obowiązki w PKO BP przejmie Marta Konopka.

Marszałł uważany jest w środowisku marketingowców i branży reklamowej za jednego z najskuteczniejszych managerów w Polsce. Wiosną ub.r. znalazł się w zestawieniu „Top 50 Marketingowców Europy” przygotowanym przez wydawnictwo „The Internationalist”. Przy tworzeniu tej listy pod uwagę brani byli managerowie uważani za najlepszych w danym regionie, mający realny wpływ na wzrost potencjału biznesowego tego obszaru oraz wykazujący się nieszablonowym myśleniem, innowacyjnymi realizacjami kampanii, a także generujący dobre wyniki.

Tomasz Marszałł szefem marketingu PKO BP był od 2010 roku. Podjął wyzwanie odświeżenia wizerunku największego polskiego banku - proces ten zaczął się w 2011 roku od odświeżenia logo banku i zaangażowania do jego reklam na prawie trzy lata Szymona Majewskiego. Kampanię repozycjonującą markę banku nagrodzono Srebrnym Effie w 2012 roku oraz Grand Prix Effie w ub.r. Marszałł zdobył też indywidualnie kilka nagród branżowych.

Przed przejściem do PKO Banku Polskiego Tomasz Marszałł zarządzał ofertą produktową Allianz Banku. Był dyrektorem marketingu W. Kruk i grupy Vistula. Wcześniej tworzył wizerunek firmy z Grupy UniCredit - Xelion Doradcy Finansowi. Był także odpowiedzialny za marketing pionu bankowości indywidualnej Banku Pekao SA.

Szymon Gutkowski, dyrektor zarządzający agencji DDB & Tribal, która od kilku lat pracuje dla PKO BP, uważa, że Grupa TVN potrzebuje managera kalibru Tomasza Marszałła, bo ma kilkanaście własnych kanałów telewizyjnych, a jako broker reprezentuje ponad 50, ma własne formaty programowe, a do tego dochodzą serwisy internetowe takie jak Player.pl. - Zaangażowanie Scrips Networks może jeszcze tę skalę zwiększyć. TVN bardzo potrzebuje myślenia w kategoriach total brandingu. W przypadku medium jeszcze bardziej niż zwykle, każdy przejaw aktywności buduje markę, paradoksalnie najmniej sama reklama, która zazwyczaj pełni rolę informacyjną - podkreśla Gutkowski.

Jego zdaniem mało kto tak dobrze jak Tomasz Marszałł czuje i rozumie, czym jest branding totalny w najdrobniejszych szczegółach. - Dla Marszałła nie ma rzeczy nieważnych. Łączy on umiejętność dbałości o szczegóły ze zrozumieniem biznesu i strategicznym skupieniem na rzeczach najważniejszych, do tego potrafi z każdej złotówki i za każdego człowieka wycisnąć więcej - mówi Gutkowski.

Dodaje, że nowy szef marketingu TVN pozostawia markę PKO Banku Polskiego w bardzo dobrej kondycji i z silnym zespołem. - Zarząd banku jest też zaangażowany w prace marketingowe, myślę więc, że dobry trend będzie kontynuowany. Jeśli chodzi o Grupę TVN, prezes Tellenbach pozyskał mocnego zawodnika - stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Szymon Gutkowski.

Dla Marcina Kalkhoffa, partnera w BrandDoctor, zatrudnienie Tomasza Marszałła to dla TVN niebywale celne posunięcie. - Jest bardzo doświadczonym managerem umiejącym sobie poradzić w dużych, ba, wielkich organizacjach. Wielokrotnie spotykałem go na branżowych konferencjach i z chęcią słuchałem jego twierdzeń o ważności marki, o konieczności dbałości o wizerunek. Mam nadzieję, że TVN pozwoli mu wprowadzić to podejście w życie. Czy TVN potrzebuje kogoś takiego? Tak. Sądzę, że widać to po tym, jak ta telewizja się zmienia wraz ze zmianą właścicielską. Delikatny przedsmak, trailer zmian widzieliśmy w jesiennym spocie wizerunkowym. Ten przedsmak to było również pewne otwarcie - otwarcie, z którego Tomek może skorzystać - podkreśla Kalkhoff.

W jego ocenie prawdopodobnie wraz z odejściem Marszałła, PKO BP czeka - prędzej czy później - zmiana komunikacji marketingowej. - Z pewnością zastępująca go na stanowisku dyrektora marketingu Marta Konopka, pracując z Tomaszem Marszałłem i będąc odpowiedzialną za działalność wizerunkową, nie zrobi tego nagle i w sposób szokowy, niemniej zdziwiłbym się, gdyby w obrazie banku nic się nie zmieniło - podsumowuje Kalkhoff.

Za jednego z najlepszych fachowców od marketingu uważa Tomasz Marszałła Marcin Maj, CEO agencji OS3. Jego zdaniem Marszałł jest profesjonalny, kreatywny, kompetentny, z imponującym doświadczeniem i ogromną chęcią rozwoju, choć często ostry i bardzo wymagający.

- Zmiana na tym stanowisku to przede wszystkim ogromne wyzwanie dla banku, aby utrzymać zapoczątkowane cztery lata temu zmiany wizerunkowe, które rok do roku przekładają się na efekty w postaci nagród Effie - uważa Marcin Maj. I dodaje: - Przejęcie przez Tomasza Marszałła zarządzania marketingiem i komunikacją w Grupie TVN oznacza ni mniej ni więcej jak tylko zapowiadające się znaczące zmiany na rynku telewizyjnym. Znając ambicje nowego szefa marketingu, na pewno będzie ciekawie - puentuje Maj.

Dołącz do dyskusji: Tomasz Marszałł to mocny marketingowiec, w TVN czeka go wyzwanie wielu marek (opinie)

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zodiac
Śmieszne te oceny i wchodzenie w "cztery litery" pana Marszałła.
odpowiedź
User
Marshall
potrafi z każdej złotówki i z każdego człowieka wycisnąć więcej - to posiada idealne do teafałenu referencje...
odpowiedź
User
y
ha ha ha ha ....dobre
odpowiedź