SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Teleexpress” najchętniej oglądanym serwisem, tylko „Fakty” straciły widzów

W listopadzie br. liderem oglądalności wśród programów informacyjnych był „Teleexpress”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły „Wydarzenia”, a spadek odnotowały tylko „Fakty”.

Maciej Orłoś w studiu „Teleexpressu”Maciej Orłoś w studiu „Teleexpressu”

„Teleexpress” TVP1 w listopadzie 2015 roku oglądało średnio 4,59 mln widzów, co zapewniło stacji 37,21 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 4,63 proc. widzów, czyli 203 tys. oglądających, a jego udział wzrósł z 36,26 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajęły „Wiadomości” TVP1. Widownia tego dziennika poszła do góry o 1,18 proc. (47 tys. osób) do 4,04 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku zwiększył się z 25,20 proc. do 25,27 proc.

- Wbrew opiniom wielu ekspertów zmienione „Wiadomości” nie tylko nie tracą, ale zyskują nowych widzów - podkreśla Tomasz Sygut, szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

Przypomnijmy, że w sierpniu br. serwis Jedynki zrezygnował z emitowania tabloidowych i sensacyjnych materiałów, zmienił się też trochę jego skład reporterski.

Natomiast ostatnie miejsce podium przypadło „Faktom” TVN, które odnotowały jedyny spadek w zestawieniu. Ich oglądalność zmniejszyła się bowiem o 4,74 proc. (176 tys. widzów) i w listopadzie 2015 roku wyniosła ona 3,53 mln osób. Z kolei udział „Faktów” w TVN uplasował się na poziomie 23,30 proc. (rok wcześniej było to 24,69 proc.).

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 Biznes i Świat w zeszłym miesiącu wyniosła 3,7 mln widzów, co przełożyło się na 24,36 proc. udziału. Było to o 2,85 proc. mniej niż w listopadzie ub.r.

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,76 mln osób, po wzroście o 8,27 proc. - największym w zestawieniu. Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsat News oraz Polsat News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w zeszłym miesiącu oglądało 2,96 mln widzów, czyli o 8,06 proc. więcej niż przed rokiem.

Natomiast wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 poszedł do góry o 2,88 proc. do 1,85 mln widzów.

Wszyscy 4+

listopad

2015

2014

Program

Stacja

AMR

SHR

AMR

SHR

TELEEXPRESS 17:00

TVP1

4 587 057

37,21%

4 384 019

36,26%

WIADOMOŚCI 19:30

TVP1

4 040 790

25,27%

3 993 600

25,20%

FAKTY 19:00

TVN

3 534 886

23,30%

3 710 918

24,69%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

2 762 824

18,50%

2 551 800

17,25%

PANORAMA 18:00

TVP2

1 851 487

13,44%

1 799 692

13,13%

Wirtualnemedia.pl

FAKTY 19:00

TVN

3 534 886

23,30%

3 710 918

24,69%

TVN24 Biznes i Świat

160 744

1,06%

93 101

0,62%

Razem

3 695 630

24,36%

3 804 019

25,31%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

2 762 824

18,50%

2 551 800

17,25%

Polsat News

150 332

1,01%

155 472

1,05%

Polsat News 2

49 044

0,33%

34 079

0,23%

Razem

2 962 200

19,84%

2 741 351

18,53%

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w listopadzie 2015 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia w TVN zmniejszyła się o 2,9 proc. - jednocześnie był to jedyny spadek w zestawieniu.

Również i tutaj największym wzrostem w tym ujęciu, wynoszącym 13,92 proc., pochwalić się mogły „Wydarzenia” Polsatu.

16-49

listopad

2015

2014

Program

Stacja

AMR

SHR

AMR

SHR

FAKTY 19:00

TVN

1 250 432

22,34%

1 287 772

23,61%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

1 154 675

21,00%

1 013 598

18,93%

WIADOMOŚCI 19:30

TVP1

1 117 957

18,68%

1 057 644

18,08%

TELEEXPRESS 17:00

TVP1

1 060 202

24,30%

998 132

23,97%

PANORAMA 18:00

TVP2

448 390

8,96%

420 301

8,60%

Wirtualnemedia.pl

FAKTY 19:00

TVN

1 250 432

22,34%

1 287 772

23,61%

TVN24 Biznes i Świat

44 114

0,79%

32 155

0,59%

Razem

1 294 546

23,13%

1 319 927

24,20%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

1 154 675

21,00%

1 013 598

18,93%

Polsat News

43 713

0,79%

50 764

0,94%

Polsat News 2

14 935

0,27%

11 954

0,22%

Razem

1 213 323

22,06%

1 076 316

20,09%

Dołącz do dyskusji: „Teleexpress” najchętniej oglądanym serwisem, tylko „Fakty” straciły widzów

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zdzisiek M.
Widzą Państwo w 2015 roku najbardziej ulubionym programem informacyjnym Polaków i najbardziej oglądanym jest Teleexpress wymyślony przez propagandzistów ówczesnej Telewizji Publicznej z inspiracji sekretarza ds. propagandy Jana Główczyka... takie czasy...
odpowiedź
User
ogladacz
"Teleexpress" ma od lat nie zmienioną formułę. Krótko, na temat, bez zbędnych komentarzy. Do tego sympatyczni prezenterzy, których można polubić. Nie to co Kraśko czy Tadla.
odpowiedź
User
ogladacz
"Teleexpress" ma od lat nie zmienioną formułę. Krótko, na temat, bez zbędnych komentarzy. Do tego sympatyczni prezenterzy, których można polubić. Nie to co Kraśko czy Tadla.
odpowiedź