Światowe wydatki na internetową reklamę
Z wielu ostatnich prognoz dotyczących światowych wydatków na reklamę online wynika, że w sektorze tym pozostaje wciąż duże pole do wzrostu.
Według firmy badawczej IDC w bieżącym roku wydatki te osiągną poziom 65,2 miliarda dolarów. Przez kolejne lata będą one zwiększały się w średnim rocznym tempie 15-20 procent, aby w roku 2011 wynieść już 106,6 miliarda dolarów - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.
IDC szacuje też, że w latach 2008 - 2011 udziały internetu na całym światowym rynku reklamy zwiększą się z niecałych 10 do 13,6 procenta. W przypadku Europy Zachodniej wskaźnik ten wyniesie wówczas 18,2 procenta, a następne pod tym względem będą Japonia (16,3 procenta) i USA (14,6 procenta).
Tymczasem w maju swoją prognozę odnośnie światowych wydatków na reklamę online obniżyła firma finansowa Credit Suisse. Pod względem udziałów internetu na ogólnym rynku reklamy szacuje ona, że w ubiegłym roku wyniosły one 10 procent, a w bieżącym wyniosą 12 procent.
Z kolei według firmy badawczej Bernstein Research wskaźnik ten w 2008 roku wyniesie 9,4 procenta, a w roku 2012 13,1 procenta. W tym okresie światowe nakłady na internetową reklamą mają zwiększyć się z 56 do 98 miliardów dolarów i rosnąć na średnim rocznym poziomie 16,7 procenta.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Światowe wydatki na internetową reklamę