SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ruszyła kampania poszerzająca świadomość Polaków o HIV

Pod hasłem “W skrócie” Fundacja Edukacji Społecznej prowadzi ogólnopolską kampanię społeczną, którą chce zbudować świadomość na temat HIV i zachęcić Polaków do regularnego wykonywania testu oraz stosowania prezerwatyw.

W ostatnich latach, statystyki dot. nowych zakażeń HIV w Polsce uległy dynamicznym zmianom. Według danych Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego, w 2022 roku odnotowano blisko 2,4 tys. nowych przypadków, co stanowi rekord w dotychczasowej diagnostyce oraz dwukrotny wzrost względem 2021 roku i trzykrotny w porównaniu z 2020. W tym roku, tylko do połowy listopada, wykryto blisko 2,6 tys. kolejnych zakażeń HIV. Niestety, świadomość problemu wśród polskiego społeczeństwa jest niska i wymaga nowych inicjatyw edukacyjnych

– W Polsce nadal mierzymy się z wyzwaniami związanymi z edukacją społeczeństwa na temat profilaktyki oraz eliminacji uprzedzeń i dyskryminacji wobec osób żyjących z HIV. To właśnie dlatego podjęliśmy decyzję o zozpocząciu dużej kampanii – jako społeczeństwo, bardzo jej potrzebujemy – mówi dr n. społ. Magdalena Ankiersztejn-Bartczak, prezeska zarządu Fundacji Edukacji Społecznej. – Sytuacja w naszym kraju wciąż wymaga zwiększonej uwagi, inwestycji w edukację, przełamywania tematów tabu związanych z seksem, a także dostępu do opieki zdrowotnej, zwłaszcza w kontekście zmieniającej się sytuacji epidemiologicznej i potrzeb społeczności osób seropozytywnych – dodaje.

„W skrócie” o HIV

Koncepcja kreatywna kampanii „W skrócie” opiera się na wykorzystaniu akronimów, stworzone z myślą o młodych dorosłych, którzy w aplikacjach społecznościowych korzystają z popularnych skrótów takich jak np. IMO (in my opinion) czy FYI (for your information). Grupa docelowa nie jest przypadkowa, ponieważ co roku najwięcej zakażeń HIV notuje się głównie wśród 20- i 30-latków1. 

Kampania została zaplanowana i podzielona na dwie części. Pierwsza faza opierała się na samych skrótach i zachęcała do samodzielnego rozwikłania ich. Akronimy pojawiały się na wielu out-door’owych nośnikach i poprzez kody QR, odbiorcy byli kierowani do specjalnej strony internetowej i zachęcani do rozkodowania haseł. Druga faza jest już etapem rozwinięcia skrótów – bezpośrednio wskazuje jaki konkretnie problem jest poruszany, a także kieruje do właściwych rozwiązań, jakimi są m.in. konsultacje w puntach konsultacyjno-diagnostycznych , samodzielne testowanie czy stosowanie prezerwatyw podczas każdego stosunku.

Projekt społeczno-edukacyjny „W skrócie” ma na celu zachęcenie Polaków do poszerzenia swojej wiedzy na temat HIV, a także podjęcia decyzji o wykonania testu na obecność HIV oraz stosowaniu prezerwatyw. Kampania opiera się na wykorzystaniu czterech głównych skrótów nawiązujących do tematu HIV, które w ostatnich tygodniach pojawiły się w przestrzeni miejskiej oraz digitalu i były zagadką dla wielu Polaków: ZTNH (Zrób Test Na HIV), HDK (HIV Dotyczy Każdego), HSL (HIV Się Leczy) i PPH (Prezerwatywą Powstrzymasz HIV).

Fundacja Edukacji Społecznej prezentuje w/w akronimy oraz informacje o HIV i badaniach w kanałach online, w tym social mediach oraz w aplikacji randkowej Tinder. Elementy kampanii można także znaleźć w przestrzeni publicznej, na ekranach i muralach, w warszawskiej komunikacji miejskiej, w KinoGramie w Fabryce Norblina oraz placówkach Medicover. Dodatkowo w trzech punktach na terenie Warszawy powstały specjalne murale zrealizowane przez Good Looking Studio. Do udziału w projekcie społecznym zaangażowali się także influencerzy.

Partnerami projektu są marka Durex (Reckitt), GSK, GILEAD, ViiV Healthcare, Focus Nation, Good Looking Studio, Newonce oraz Noizz. 

Za ideę kreatywną, strategię kampanii oraz realizację projektu odpowiada agencja kreatywna DDB Warszawa. Strategię mediową oraz planowanie i zakup mediów powierzono OMD Group, a koordynację współpracy z influencerami w social mediach agencji Tears of Joy. Za komunikację kampanii odpowiedzialna jest agencja Big Picture.
 

Dołącz do dyskusji: Ruszyła kampania poszerzająca świadomość Polaków o HIV

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Woj11
Interesy są tak wielkie, że nawet nie można pisnąć, że wierność i wstrzemięźliwość rozwiązuje problem rozprzestrzeniania wirusa.
odpowiedź
User
nie cudzołóż
wygląda to, że za dużo wirusa wpuścili zza Buga i teraz kwik.
odpowiedź