6,47 mln dolarów za spot przy Super Bowl. W Polsce transmisja w Polsacie
6,47 mln dolarów kosztuje średnio 30-sek. spot przy transmisji finału rozgrywek amerykańskiego futbolu Super Bowl, które odbędą się w najbliższą niedzielę 11 lutego 2024 roku na stadionie Allegiant w Las Vegas w stanie Nevada. Polscy widzowie obejrzą je w Polsacie i Polsacie Sport.
Według Guideline, firmy zajmującej się pomiarem wydatków na reklamę i cenami, ceny ogólnokrajowych 30-sekundowych spotów telewizyjnych przy tegorocznym Super Bowl wzrosły o 11 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, do 6,47 mln dolarów ( 5,83 mln dolarów w 2023 roku).
Jest to wyliczona średnia cena wszystkich „obecnie” zarezerwowanych miejsc w blokach reklamowych przy transmisji. Wynik odzwierciedlają zakupy mediów we wszystkich sześciu głównych amerykańskich holdingach agencyjnych i wiodących niezależnych agencjach, które skupiają się na głównych reklamodawcach.
Guideline zaznacza, że określone ceny niektórych spotów mogą być powyżej lub poniżej tego poziomu.
Firma podaje też, że najwięcej reklam przy tegorocznym Super Bowl pochodzi od marek spożywczych (w ub.r. była to branża rozrywkowa). Nowe, rosnące kategorie w wielkiej grze NFL obejmują też takie kategorie, jak leki na receptę, środki higieny osobistej, zabawki/gry i media.
Stacja CBS, która będzie transmitować niedzielny finał wyprzedała prawie wszystkie miejsca reklamowe przy finale już w listopadzie ub.r.
Eksperci podkreślali, że sukces sprzedażowy CBS nastąpił w warunkach ogólnego spowolnienia na rynku reklamy telewizyjnej. Stacja nie podniosła wówczas znacząco cen w porównaniu z cenami obowiązującymi przy ubiegłorocznym finale.
Według zaznajomionych z negocjacjami rozmówców, za 30-sekundowe spoty reklamowe firma zażądała 6,5–7 mln dolarów - czyli podobnie jak ostatnio. Kanał Fox sprzedał 30-sekundowe spoty przy Super Bowl 2023 za 6–7 milionów dolarów, a całkowite przychody kanału z tego tytułu wyniosły ponad 600 milionów dolarów.
W ciągu ostatnich 10 lat kanałom telewizyjnym trzykrotnie udało się zamknąć większość umów przed terminem: w grudniu 2013 r., we wrześniu 2022 r. czy w listopadzie 2019 r.
Super Bowl to najważniejsze wydarzenie sportowe w Stanach Zjednoczonych, podczas którego największe światowe marki emitują swoje nowe reklamy.
W tegorocznym finale zmierzą się San Francisco 49ers i Kansas City Chiefs (w nocy z 11 na 12 lutego 2024 roku o godz. 00:30 polskiego czasu). W przerwie meczu wystąpi Usher.
Transmisja w Polsacie i Polsacie Sport
Tegoroczny 58. finał ligi NFL polscy widzowie będą mogli oglądać zarówno na antenie Polsat Sport, jak i na otwartej antenie Polsatu.
W najbliższą niedzielę o godz. 23.00 na antenie Polsatu Sport wystartuje magazyn “Road to Super Bowl”. Pięć minut po północy, na obu antenach zacznie się transmisja meczu. Spotkanie komentować będą: Jędrzej Stęszewski i Andrzej Kostyra.
Ubiegłoroczny finał Super Bowl obejrzało ok. 113 mln osób - tak podała telewizja Fox (ta stacja transmitowała finał Super Bowl 12 lutego). Liczba ta pochodziła z platform cyfrowych Fox Television Network, Fox Deportes, Fox i NFL.
Dołącz do dyskusji: 6,47 mln dolarów za spot przy Super Bowl. W Polsce transmisja w Polsacie