Sprzedaż telefonów komórkowych spada, ale kupujemy coraz więcej smartfonów
Najnowsze badania firmy Gartner wskazują, że w trzeci kwartale bieżącego roku sprzedało się 428 milionów telefonów komórkowych - 3,1 procenta mniej niż rok wcześniej. Smartfony w tym okresie stanowiły już prawie 40 procent całej sprzedaży komórek, notując niemal 47-procentowy wzrost w skali rocznej.
W okresie od lipca do końca września tego roku sprzedało się 169,2 miliona smartfonów. Zdecydowanymi liderami w tym segmencie pozostają Samsung i Apple. Dwójka gigantów kontroluje łącznie 46,5 procenta rynku.
Nieco inaczej sprawa wygląda w całościowym ujęciu rynku telefonów komórkowych, gdzie za Samsungiem, który ma już 22,9 procent udziałów, a w ubiegłym kwartale dostarczył prawie 98 milionów urządzeń, uplasowała się Nokia. Choć jednak fińska firma sprzedała 82,3 miliona komórek, to jej udział w rynku w skali roku spadł o prawie 5 procent, do poziomu 19,2 procenta. Mimo to Gartner spodziewa się, że smartfony z rodziny Lumia pomogą europejskiemu producentowi powstrzymać dalsze straty.
Na trzecim miejscu znalazło się Apple. iPhone'y zapewniają firmie z Cupertino 5,5-procentowy udział w rynku. W trzecim kwartale sprzedała ona 23,5 miliona egzemplarzy.
Wśród systemów operacyjnych ciągle w siłę rośnie Android. W trzecim kwartale bieżącego roku platforma Google miała już 72,4 procenta udziałów, zyskując kosztem iOS. System Apple w tym okresie zdobył zaledwie 13,9 procenta rynku, analitycy z Gartner przewidują jednak że dzięki premierze iPhone'a 5 w bieżącym kwartale iOS zdoła nadrobić straty. Dalej uplasowały się BlackBerry, Bada oraz Symbian. Microsoft ciągle pozostaje z tyłu, z zaledwie 2,4-procentowym udziałem. Wyniki giganta z Redmond mają jednak szansę się poprawić, w związku z wejściem na rynek smartfonów z Windows Phone 8.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż telefonów komórkowych spada, ale kupujemy coraz więcej smartfonów