SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„National Geographic Polska” na czele sprzedaży, „Podróże” najbardziej w dół

W segmencie miesięczników podróżniczych w sierpniu br. liderem sprzedaży był „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki, a najwięcej straciły „Podróże” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w sierpniu 2018 roku wyniosła 27 090 egz. Była ona o 6,66 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 20 196 egz., po spadku o 6,22 proc.

Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 24,50 proc. i uplasował się na poziomie 7 934 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

W sierpniu 2018 roku w porównaniu do lipca 2018 roku dwa z trzech tytułów zanotowały wzrosty, a liderem pod tym względem były „Podróże” - wzrost wyniósł 19,85 proc.

Jedyny spadek, wynoszący 10,07 proc., odnotował „NG Traveler”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „National Geographic Polska” na czele sprzedaży, „Podróże” najbardziej w dół

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Al
Nie mam zaufania do niepolskich wydawców typu Burda. NG czytam w wydaniu oryginalnym.
0 0
odpowiedź
User
Kaz
Nie mam zaufania do niepolskich wydawców typu Burda. NG czytam w wydaniu oryginalnym.

Rozumiem, że oryginał wydaje polski wydawca? :)
0 0
odpowiedź
User
Al
Kaz, nie dowcipkuj. Porównaj wydanie amerykańskie do polskiego.
0 0
odpowiedź