Spotify szykuje się do zaoferowania treści wideo
Według nieoficjalnych doniesień muzyczny serwis Spotify zamierza oferować filmy wideo. Trwają zakulisowe rozmowy z producentami filmów dla YouTube’a oraz tradycyjnymi wytwórniami filmowymi.
Informacje dotyczące planów wejścia Spotify na rynek wideo podał dziennik „The Wall Street Journal”, powołując się na anonimowe źródła pochodzące z centrali serwisu.
Według przecieków Spotify prowadzi obecnie poufne negocjacje z firmami, które specjalizują się w dostarczaniu treści wideo dla platformy YouTube na temat odkupienia ich materiałów oraz koprodukcji przy tworzeniu nowych filmów. Rozmowy mają także obejmować tradycyjne koncerny zajmujące się produkcją filmową.
Nieoficjalne doniesienia mówią o tym, że Spotify może zdradzić swoje plany dotyczące wejścia w nową dla siebie branżę 20 maja br., w trakcie zapowiedzianej wcześniej konferencji w Nowym Jorku.
Źródła, na które powołuje się „WSJ” podkreślają, że pomimo dużej konkurencji panującej obecnie na rynku wideo Spotify może odnieść na nim sukces, bowiem dysponuje obecnie bogatą bazą danych na temat preferencji i zwyczajów użytkowników, którzy korzystają z muzycznej oferty tej platformy. Na podstawie odpowiednich analiz można będzie właściwie targetować filmy do konkretnych grup odbiorców. Spotify zastosowało już podobne rozwiązanie wprowadzając narzędzie o nazwie Playlist Targeting, które pomaga reklamodawcom komunikować się z odbiorcami na podstawie ich muzycznych preferencji (więcej informacji tutaj).
Według danych ze stycznia br. ze Spotify korzysta na całym świecie ponad 60 mln internautów, z czego 15 mln to użytkownicy płatnych subskrypcji (zobacz szczegóły). Obecnie wartość serwisu jest szacowana na ponad 8 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Spotify szykuje się do zaoferowania treści wideo