SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spot ING naruszył prawo

Komisja Etyki Reklamy uznała, że telewizyjny spot ING Banku Śląskiego z petardą wybuchającą w pysku psa narusza kodeks branżowy. Wcześniej bank wycofał tę reklamę po protestach internautów.

W sprawie kontrowersyjnego spotu ING Banku Śląskiego – z psem niosącym w pysku petardę, która już poza kadrem wybucha – do Komisji Etyki Reklamy wpłynęło kilka skarg. Przypomnijmy, że reklama w lutym br. była przez krótki okres wykorzystywana w kampanii kredytów hipotecznych udzielnych przez ten bank bez prowizji (więcej). Jednak po protestach internautów – zarzucających przekazowi promowanie cierpienia zwierząt – spot został wycofany (więcej).

W skargach otrzymanych w tej sprawie przez Komisję Etyki Reklamy powtarzały się podobne zarzuty: promocja niehumanitarnego tratowania zwierząt, demoralizujący wpływ, zwłaszcza na dzieci, oraz niesmaczny charakter. ING Bank Śląski bronił się, twierdząc, że finał reklamy nie jest jednoznaczny, przez co można go interpretować pozytywnie: pies gubi petardę, która następnie wybucha, nie robiąc mu żadnej krzywdy. W związku z tym przedstawiciele firmy ocenili, że przekaz nie narusza kodeksu branżowego. Jednocześnie bank przeprosił wszystkich odbiorców, którzy poczuli się urażeni po obejrzeniu tego spotu, przypominając, że już po pierwszych głosach krytyki zdecydował się wycofać go z emisji.

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do zarzutów ze skarg, orzekając, że spot naruszył dobre obyczaje i poczucie odpowiedzialności społecznej. Jednocześnie instytucja podkreśliła, że niedopuszczalne jest propagowanie w reklamie jakichkolwiek negatywnych działań wobec zwierząt.
 

Dołącz do dyskusji: Spot ING naruszył prawo

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Anita
Brawo, ziwerze nie jest rzecza i jako istota myslaca i odczuwajaca na rowni z ludzmi tak tez powinna byc postrzegana.
odpowiedź
User
Damusia
Bardzo mnie uraziła ta reklama! Fe!
odpowiedź
User
misio
Mnie ta reklama mocno zniesmaczyła ale z drugiej strony nie zdziwiła bo jest to kontynuacja zachowania się tego banku wobec klientów i w ogóle na rynku. Jednym słowem a fujjjj !!!!!!
odpowiedź