Sponsorzy Eurobasketu 2009 zyskali dzięki telewizji 54 mln zł
We wrześniu sponsoring sportowy w telewizji osiągnął wartość 221mln zł, z czego jedną czwartą stanowią transmisje z Eurobasketu2009 - pokazuje raport Pentagon Research. Najczęściej pokazywanebyły loga Plusa i Orlenu.
We wrześniu dyscyplinami, które dzięki relacjom telewizyjnymprzyniosły najwięcej korzyści sponsorującym je firmom, byłysiatkówka kobiet, piłka nożna i koszykówka mężczyzn. Sponsorzykobiecej siatkówki - głównie ze względu na mistrzostwa Europyrozgrywane w Polsce - zyskali 61,6 mln zł, ponieważ ich loga byłyeksponowane na ekranie prawie 42 tys. razy. Natomiast firmywspierające futbol dzięki 25 tys. takich ekspozycji zaoszczędziłyna reklamie telewizyjnej 60,3 mln zł. W przypadku koszykówkimężczyzn najobszerniej relacjonowano w polskiej telewizjirozgrywane u nas mistrzostwa Europy. W czasie transmisji zEurobasketu 2009 loga sponsorów pojawiały się na ekranie prawie 70tys. razy, dzięki czemu zyskali oni 54,2 mln zł.
Firmy wspierające siatkówkę mężczyzn dzięki relacjom w polskichstacjach telewizyjnych zaoszczędziły na reklamie 8 mln zł,sponsorzy Formuły 1 - 2,1 mln zł, lekkiej atletyki - 1,5 mln zł, ażużla - 1,3 mln zł. Ogółem telewizyjny sponsoring sportowy osiągnąłwe wrześniu wartość 221 mln zł. Najczęściej na ekranie byłyeksponowane loga Plusa (prawie 16 tys. razy), Orlenu (prawie 11tys. razy, a wliczając powiązaną z tym brandem Stop Cafe - prawie14 tys. razy) oraz Adidasa (ponad 8 tys. razy).
Badanie zrealizowane przez Pentagon Research obejmuje transmisjei programy sportowe (również wiadomości) w TVP1, TVP2, paśmiewspólnym TVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsacie,Polsacie Sport i TV4.
Dołącz do dyskusji: Sponsorzy Eurobasketu 2009 zyskali dzięki telewizji 54 mln zł