Spada sprzedaż pism podróżniczych. „National Geographic” liderem, najbardziej w dół „Voyage”
W styczniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w styczniu 2015 roku wyniosła 38 193 egz. i była o 4,64 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 7,86 proc. i uplasował się na poziomie 24 209 egz.
Z czwartej na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W styczniu br. sprzedał się on w liczbie 8 927 egz., po spadku w skali roku o 18,50 proc.
Najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który w styczniu 2014 roku był trzeci. Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem aż o 45,38 proc. i wyniosła 6 080 egz.
ZKDP | styczeń | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 66 900 | 38 211 | 38 193 | 63 320 | 40 068 | 40 050 |
NG Traveler | 35 800 | 24 209 | 24 209 | 45 130 | 27 374 | 26 274 |
Podróże | 22 500 | 10 179 | 8 927 | 23 207 | 12 236 | 10 953 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 24 000 | 9 836 | 6 080 | 30 000 | 15 012 | 11 132 |
W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 21,88 proc.) pochwalić się mógł „NG Traveler”, a najwięcej również i tutaj stracił magazyn „Voyage” - było to 8,28 proc.
ZKDP | miesiąc | |||||
Wirtualnemedia.pl | styczeń 2015 | grudzień 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 66 900 | 38 211 | 38 193 | 52 600 | 36 767 | 36 749 |
NG Traveler | 35 800 | 24 209 | 24 209 | 35 800 | 19 863 | 19 863 |
Podróże | 22 500 | 10 179 | 8 927 | 22 700 | 10 382 | 9 132 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 24 000 | 9 836 | 6 080 | 26 000 | 10 379 | 6 629 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż pism podróżniczych. „National Geographic” liderem, najbardziej w dół „Voyage”