Skoki bez Małysza nadal chętniej oglądane niż biegi Kowalczyk
Zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich cieszyły się w minionym sezonie niższą widownią niż rok wcześniej, gdy skakał Adam Małysz. Miały jednak więcej widzów niż biegi narciarskie z udziałem Justyny Kowalczyk. Ale ich widownia wzrosła.
Średnio wszystkie relacje z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich (bez Turnieju Czterech Skoczni) oglądało w minionym sezonie 3,32 mln osób i dały one Jedynce 28,78 proc. udziału w grupie 4+ i 25,12 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. W sezonie 2010/2011, gdy brał w nich udział jeszcze Adama Małysz, konkursy śledziło 4 mln osób, a udział stacji wynosił odpowiednio 35,98 proc. i 31,33 proc.
Najwięcej widzów wśród transmisji zawodów w skokach w sezonie 2011/2012, zgromadził konkurs w Predazzo, który odbył się 5 lutego br. Obejrzało go 4,63 mln osób, co dało stacji 31,20 proc. udziału w rynku
Skoki narciarskie | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Zawody | Data | Godz. | AMR | SHR % | SHR % |
PREDAZZO | 05-02-2012 | 15:41 | 4 633 913 | 31,20% | 27,71% |
WILLINGEN | 12-02-2012 | 14:30 | 4 604 641 | 35,11% | 31,43% |
OBERSTDORF | 18-02-2012 | 15:51 | 4 455 220 | 35,05% | 31,90% |
ZAKOPANE | 21-01-2012 | 16:07 | 4 306 657 | 33,00% | 29,21% |
KULM BAD MITTERNDORF | 15-01-2012 | 13:50 | 4 095 709 | 30,80% | 29,30% |
Z kolei średnia widownia wszystkich relacji z zawodów w biegach narciarskich z udziałem Justyny Kowalczyk, pokazywanych przez TVP 2 w sezonie 2011/2012, wyniosła 2,19 mln osób. Dało to stacji 23,96 proc. udziału w 4+ i 18,58 proc. w 16-49. Rok wcześniej biegi śledziło 2 mln osób, a udziały kanału kształtowały się na poziomie 21,60 proc. i 15,85 proc.
Najpopularniejszą transmisją PŚ w biegach narciarskich w minionym sezonie były zawody w Val di Fiemme, które obejrzało 5,29 mln widzów, a udział TVP 2 wyniósł aż 40,76 proc.
Biegi narciarskie | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Zawody | Data | Godz. | AMR | SHR % | SHR % |
VAL DI FIEMME | 08-01-2012 | 12:20 | 5288233 | 40,76% | 36,27% |
RYBINSK | 05-02-2012 | 12:35 | 4508505 | 35,04% | 30,45% |
OTEPAA | 22-01-2012 | 14:02 | 4374643 | 34,43% | 27,82% |
SZKLARSKA POREBA | 18-02-2012 | 14:15 | 4361185 | 40,42% | 33,84% |
OSLO | 11-03-2012 | 10:45 | 3673465 | 33,38% | 25,87% |
Wpływy reklamowe z transmisji konkursów skoków wyniosły w minionym sezonie 21,7 mln zł, zaś z relacji z biegów - 13,9 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Dołącz do dyskusji: Skoki bez Małysza nadal chętniej oglądane niż biegi Kowalczyk