Serwis „Super Expressu” przed Fakt.pl, mocno w górę nowy portal Polska Press
W październiku portal „Super Expressu” awansował na pozycję lidera zasięgowego wśród platform dzienników ogólnopolskich, wyprzedzając Fakt.pl. Duży wzrost ruchu osiągnęły i.pl (uruchomiony przez Polska Press na początku września) i Dziennik.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w październiku br. portal SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 12,05 mln internautów, co dało 40,4 proc. zasięgu każdy spędził tam średnio 9 minut i 40 sekund.
Portal „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) jako strona www i aplikacja mobilna zanotował 10,63 mln użytkowników, 35,63 proc. zasięgu oraz 12 minut i 53 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Platforma „Gazety Wyborczej” (Agora) przyciągnęła 7,34 mln internautów (co dało 24,61 proc. zasięgu), każdego średnio na 14 minut i 9 sekund. Natomiast serwis „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska), w sierpniu br. połączony z sekcją sportową Onetu, odwiedziło 6,91 mln internautów (23,17 proc.), spędzając przeciętnie po 19 minut i 14 sekund. W tej ostatniej statystyce witryna jest liderem w rankingu.
Na portalu „Gazety Wyborczej” od prawie dziewięciu lat obowiązuje płatny, subskrypcyjny model dostępu do treści. Na koniec czerwca br. z oferty korzystało 296 tys. użytkowników, o 15 proc. więcej niż rok wcześniej.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor PL) ma trzy portale internetowe. W październiku Dziennik.pl zanotował 4,95 mln użytkowników, 16,58 proc. zasięgu oraz 5 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania, Gazetaprawna.pl - 2,44 mln internautów, 8,19 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 19 sekund spędzonych przeciętnie przez odwiedzającego, a Forsal.pl - 1,37 mln użytkowników, 4,59 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) odwiedziło 3,77 mln internautów (12,65 proc. zasięgu), spędzając średnio po 6 minut i 4 sekund, a serwis „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) miał 717 tys. odwiedzających, 2,4 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 3 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Portal i.pl, który na początku września zastąpił Polskatimes.pl, przyciągnął 3,58 mln użytkowników (11,99 proc.), każdego przeciętnie na 3 minuty i 31 sekund. Władze Polska Press zapowiadały, że odwiedzalność i.pl w ciągu roku ma osiągnąć 5 mln użytkowników miesięcznie.
W porównaniu z wrześniem portal „Super Expressu” zyskał 702,4 tys. internautów (6,2 proc.) oraz minutę i 54 sekundy średniego czasu korzystania (24,5 proc.). W efekcie wysunął się nad Fakt.pl, w którym liczba odwiedzających zmalała o 859,1 tys. (7,5 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 5 sekund (0,6 proc.).
Mocno w górę poszła odwiedzalność i.pl (działającego od 5 września): o 1,36 mln użytkowników (61,3 proc.) i 43 sekundy średniego czasu korzystania (25,6 proc.). Dziennik.pl zyskał 1,04 mln internautów (26,6 proc.), przy czym przeciętny czas korzystania zmalał o 17 sekund (4,7 proc.), a Forsa.pl osiągnął wzrost o 107,7 tys. odwiedzających (8,5 proc.) i 4 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego (2,1 proc.).
Za to w witrynie „Przeglądu Sportowego” ubyło 434,5 tys. użytkowników (5,9 proc.) oraz minutę i 8 sekund średniego czasu korzystania (5,6 proc.), a na Gazetaprawna.pl - 164,9 tys. internautów (6,3 proc.) i 2 sekundy średniego czasu (1 proc.).
Platforma „Gazety Wyborczej” zyskała 86 tys. użytkowników (1,2 proc.), a portal „Rzeczpospolitej” - 145,8 tys. (4 proc.). Przy czym na pierwszym portalu przeciętny czas korzystania zmalał o 4 minuty i 2 sekundy (22,2 proc.), a na drugim - o 2 sekundy (0,5 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Dołącz do dyskusji: Serwis „Super Expressu” przed Fakt.pl, mocno w górę nowy portal Polska Press