SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek reklamy telewizyjnej w lutym urósł o 8 proc. Na czele Polsat i Aflofarm

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 8,01 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3 mln spotów reklamowych, o 12,57 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 18,24 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 16,16 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,20 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 8,01 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 343,77 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 6,46 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 11,84 proc. do 237,30 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (127,96 mln zł; spadek o 0,40 proc.), a czwarta była TVP1 (112,69 mln zł; - 1,46 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się Siódemka z wpływami na poziomie 49,73 mln zł i wzrostem o 22,74 proc.

Zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 107,15 mln zł - w lutym 2020 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 74,61 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (85,43 mln zł; do góry o 25,86 proc.) i Pharmacia (61,21 mln zł; - 15,58 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej w lutym urósł o 8 proc. Na czele Polsat i Aflofarm

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janek
Jasno widać dlaczego Kurski musi dostać te 2 miliardy. Nawet przy 8% wzroście wydatków na reklamę, jemu udaje się zmniejszyć przychody.
0 0
odpowiedź