Reklamy na portalach nie są efektywne
Prawie 60 procent konsumentów rzadko lub w ogóle nie zwraca uwagi na reklamy na największych portalach internetowych.
Tak wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy YouGov dla sieci reklamowej Advantage Media, którego celem była analiza podejścia konsumentów do reklamy online.
57 procent respondentów rzadko lub nigdy nie zwraca uwagi na reklamy umieszczone na największych internetowych portalach, a 56 procent woli odwiedzać niszowe strony poświęcone ich zainteresowaniom niż duże portale.
22 procent badanych zadeklarowało także, że odwiedza tylko mniejsze witryny, których tematyka traktuje o ich zainteresowaniach, w porównaniu do zaledwie 2 procent kierujących się wyłącznie na większe strony o ogólnej zawartości.
Badanie YouGov kwestionuje także skuteczność reklam na stronach serwisów społecznościowych takich jak Facebook, MySpace czy Bebo. Okazało się, że 26 procent ich użytkowników nie przywiązuje żadnej uwagi do takich reklam, a kolejne 36 procent robi to rzadko.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Reklamy na portalach nie są efektywne