SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przez rok przybyło w Polsce 750 tys. internautów. Jak korzystają z sieci?

55,3 proc. Polaków to internauci - wynika z najnowszego badania NetTrack (lipiec - wrzesień 2011). To o 2,5 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.

55,3 proc. Polaków, którzy od lipca do września br. zadeklarowali korzystanie z internetu w przeliczeniu na całą populację kraju daje 16,65 mln. To o ok. 750 tys. osób więcej niż od czerwca do sierpnia ub.r., kiedy jako aktywnych internautów określiło się 52,8 proc. Polaków, czyli w przeliczeniu na wartość bezwzględną - 15,91 mln (zobacz szczegóły tego badania).

Obecnie już ponad połowa polskich internautów deklaruje, że z sieci korzysta od więcej niż 5 lat. W pracy robi to co czwarty użytkownik. 

Zwyczaje
  VII - IX 2011 VI - VIII 2010
Od jak dawna korzysta z internetu?
  od 1 miesiąca 0,1% 0,1%
  od 2-3 miesięcy 0,2% 0,4%
  od 4-6 miesięcy 0,4% 0,7%
  od 7-12 miesięcy 2,1% 4,0%
  powyżej 1 roku do 2 lat 5,2% 8,5%
  powyżej 2 lat do 3 lat 7,3% 9,6%
  powyżej 3 lat do 5 lat 24,8% 25,1%
  powyżej 5 lat 52,7% 45,7%
  trudno powiedzieć 7,3% 5,9%
     
Jak często korzysta z internetu?
  codziennie lub prawie    codziennie 70,1% 70,3%
  kilka razy w tygodniu 20,2% 19,8%
  raz na tydzień 5,5% 5,2%
  kilka razy w miesiącu 3,0% 2,9%
  raz na miesiąc 0,7% 0,9%
  rzadziej niż raz na miesiąc 0,4% 0,8%
  trudno powiedzieć 0,0% 0,0%
     
Gdzie korzysta z internetu?
  w domu 95,11% 94,0%
  w pracy 24,58% 21,7%
  w szkole / na uczelni 5,19% 4,8%
  u znajomych 3,93% 4,6%
  w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym 0,43% 0,5%
  w innym miejscu 0,7% 0,5%


Profil polskich internautów się nie zmienia - są to przede wszystkim osoby mające mniej niż 60 lat i średnie lub wyższe wykształcenie. 

Profil internautów
  VII - IX 2011 VI - VIII 2010
Płeć
  mężczyźni 50% 49%
  kobiety 50% 51%
     
Kategoria wieku
  15-24 lata 28% 29%
  25-39 lat 39% 39%
  40-59 lat 28% 27%
  60 lub więcej 5% 5%
     
Poziom wykształcenia
  podstawowe 15% 16%
  zasadnicze 16% 16%
  średnie 41% 42%
  wyższe 29% 27%


W skali roku na popularności i odwiedzalności mocno zyskały YouTube i Facebook, za to wyraźnie straciły - NK.pl, Onet.pl i Interia.pl. 

Ranking
  VII - IX 2011 VI - VIII 2010
Znajomość spontaniczna
   GOOGLE (www.google.pl) 58,6% 60,8%
   ALLEGRO (www.allegro.pl) 52,5% 53,8%
   ONET (www.onet.pl) 41,0% 48,9%
   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 36,9% 40,8%
   NK.PL (www.nk.pl) 24,7% 31,2%
   FACEBOOK (www.facebook.pl) 24,0% 7,8%
   INTERIA.PL (www.interia.pl) 19,5% 21,3%
   YOUTUBE (www.youtube.pl) 18,2%  -
   GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) 13,6%  -
   WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) 10,6% 11,2%
     
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?
  GOOGLE (www.google.pl) 87,6% 89,3%
  ALLEGRO (www.allegro.pl) 65,6% 68,7%
   YOUTUBE (www.youtube.pl) 54,8%  -
  ONET (www.onet.pl) 54,7% 58,2%
  NK.PL (www.nk.pl) 44,7% 51,0%
  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 43,2% 46,0%
   FACEBOOK (www.facebook.pl) 38,2%  -
  INTERIA.PL (www.interia.pl) 31,0% 36,0%
  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) 30,5% 32,7%
  GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) 30,3%  -


Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od czerwca do sierpnia bieżącego roku wyniosła 6437 osób, a od lipca do września 2009 roku - 6463 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.

Dołącz do dyskusji: Przez rok przybyło w Polsce 750 tys. internautów. Jak korzystają z sieci?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl