SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prowly: wpływy 62 proc. w górę, strata zmalała do 150 tys. zł

Polska firma technologiczna Prowly zwiększyła w ub.r. przychody o 61,7 proc. do 2,69 mln zł. Dzięki temu spółce udało się zmniejszyć stratę netto z 995,9 tys. zł w 2018 roku do 149,7 tys. zł w 2019 roku.

Joanna Drabent Joanna Drabent

Wpływy sprzedażowe Prowly wyniosły na koniec 2019 roku 2,69 mln zł. Było to 61,7 proc. więcej niż w 2018 roku.

2,25 mln zł pochodziło z usług realizowanych na terenie Polski, a 442,2 tys. zł z usług poza granicami kraju.

Koszty operacyjne wzrosły rok do roku o 8,6 proc., do 2,85 mln zł. Największą ich część stanowiły wydatki na usługi obce - było to 1,66 mln zł (wobec 1,49 mln zł rok wcześniej).

Na wynagrodzenia Prowly przeznaczyło 1,02 mln zł (wobec 794,1 tys. zł rok wcześniej). Średnie zatrudnienie etatowe było takie samo jak rok wcześniej i wyniosło 3 osoby.

Wynagrodzenie zarządu wzrosło z kolei z 117,4 tys. zł w 2018 roku do 150,9 tys. zł w 2019 roku.

Strata z działalności operacyjnej zmalała z 979,5 tys. zł w 2018 roku do 133 tys. zł w 2019 roku. Z kolei strata netto została zmniejszona z 995,9 tys. zł w 2018 roku do 149,7 tys. zł w 2019 roku.

W drugim kwartale ub.r. wprowadzono nowy moduł w aplikacji o nazwie Media Discovery, umożliwiający dostęp do szerokiej, globalnej bazy kontaktów do mediów. Jak informuje firma w sprawozdaniu finansowym, już od pierwszego tygodnia komercyjnej sprzedaży modułu Media Discovery spółka odnotowała znaczący wzrost zarówno liczby klientów, jak i miesięcznego, powtarzalnego przychodu z rynków zagranicznych.

Spółka wyjaśnia w sprawozdaniu finansowym, że realizacja jej przychodów i zysków jest ściśle związana z wieloma czynnikami, mającymi wpływ na jej działalność. Najważniejsze z nich to: znaczący rozwój konkurencji, nieosiągnięcie założonych przez spółkę celów strategicznych, ryzyko zmiany przepisów prawnych, nieterminowe regulowanie płatności ze strony klientów, utrata lub zmniejszenie liczby dotychczasowych klientów oraz problemy natury technicznej uniemożliwiające poprawne działanie aplikacji. 

Zarząd Prowly informuje w dokumentach finansowych, że w początkowym etapie pandemii koronawirusa wiosną br., spółka odnotowała wśród swoich obecnych klientów tendencje do zachowawczego rezygnowania z abonamentów. Wychodząc naprzeciw wyzwaniom, przygotowała specjalne oferty dla firm dotkniętych skutkami ogólnego światowego spowolnienia gospodarki. "Z drugiej strony, stosunkowo szybko spółka dostrzegła zwiększoną potrzebę działów PR do posiadania narzędzi wspomagających pracę zdalną, a zainteresowanie nowych klientów produktem spółki zaczęło wzrastać. Finalnie, spółka zwiększyła zarówno liczbę nowych klientów, nowych subskrypcji, jak również wysokość osiąganych przychodów" - napisano w sprawozdaniu.

W tym roku Prowly zamierza kontynuować strategię ekspansji na rynku amerykańskim. Planuje również wdrożyć kolejny dodatkowy moduł w aplikacji. Prowadzi w tym zakresie rozmowy z nowymi, potencjalnymi partnerami biznesowymi.

W drugiej połowie września br. Prowly zostało przejęte przez SEMrush, jednego z dostawców narzędzi SaaS do online marketingu.

Dołącz do dyskusji: Prowly: wpływy 62 proc. w górę, strata zmalała do 150 tys. zł

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kwaczka
Z odprowadzonych składek wynika, ze etatowo zatrudnia 2 osoby. A reszta co? Na śmieciówach? Super firma. pogratulować.
1 0
odpowiedź