SkyShowtime ze słabszym startem w Polsce niż Disney+. Przyciąga więcej mężczyzn i seniorów
Przez pierwsze półtora miesiąca obecności w Polsce SkyShowtime zanotował dużo niższą odwiedzalność niż Disney+. Wśród jego użytkowników jest dużo więcej mężczyzn i osób w wieku ponad 50 lat niż u konkurenta, zastosował też inną strategię reklamową - wynika z danych Gemiusa.
Disney+, który pojawił się w Polsce w połowie czerwca ub.r., przez pierwsze dwa tygodnie przyciągnął 3,68 mln użytkowników, każdego przeciętnie na 2 godziny, 5 minut i 13 sekund. Natomiast w lipcu 4,22 mln internautów spędziło na platformie średnio po 3 godziny, 36 minut i 27 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel.
Z kolei SkyShowtime, dostępny u nas od 14 lutego, w drugiej połowie tego miesiąca zanotował 1,03 mln użytkowników oraz 51 minut i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania. W marcu liczba odwiedzających zwiększyła się do 1,98 mln, za to średni czas zmalał do 36 minut i 19 sekund.
Na SkyShowtime dominują mężczyźni
Z Mediapanelu wynika, że 56 proc. polskich użytkowników SkyShowtime stanowią mężczyźni, którzy spędzają tam trzy razy więcej czasu niż kobiety. Na Disney+ przewagę mają kobiety (53 proc.), a panwie i panie korzystają z platformy podobnie długo.
Ponad jedna czwarta (26,3 proc.) odwiedzających Disney+ jest w wieku 7-24 lat, natomiast użytkowników mających ponad 50 lat jest 18,2 proc. W tej drugiej grupie wiekowej jest natomiast aż 42 proc. internautów korzystających ze SkyShowtime. Ci mający od 7 do 24 lat stanowią jedynie 10 proc.
Obie witryny odwiedzają przede wszystkim osoby ze średnim i wyższym wykształceniem oraz mieszkańcy wsi (ponad 30 proc. w przypadku obu) i mniejszych miejscowości.
Reklamy Disney+ miesiąc przed premierą
Dane Gemius Adreal pokazują, że kampania reklamująca Disney+ ruszyła już w połowie maja, a najintensywniej była prowadzona miesiąc później. Łącznie w czerwcu w telewizji, internecie i radiu wygenerowała 1,552 mld kontaktów reklamowych i 96,58 proc. zasięgu, a w kolejnym miesiącu - 688,7 mln kontaktów i 92,31 proc. zasięgu.
Z kolei kampania SkyShowtime intensywniej była prowadzona już po premierze platformy. W lutym zanotowała prawie pół miliarda kontaktów reklamowych i 88,5 proc. zasięgu, a w marcu - niemal 800 mln kontaktów i 93 proc. zasięgu.
Zdecydowanym liderem wśród platform straemingowych w Polsce jest Netflix, z wynikami kilka razy wyższymi od konkurentów. W marcu odwiedziło go 12,19 mln internautów, każdy spędził średnio 5 godzin, 42 minuty i 32 sekundy (dane z Mediapanelu).
Dołącz do dyskusji: SkyShowtime ze słabszym startem w Polsce niż Disney+. Przyciąga więcej mężczyzn i seniorów