Producent „Chyłki”: przychody 82 proc. w górę, zmalał zysk
Spółka Aktiv Media, która produkuje dla TVN Grupy Discovery m.in. serial „Chyłka”, w ub.r. osiągnął wzrost przychodów o 82,5 proc. do 10,88 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 629,3 do 431 tys. zł.
Aktiv Media w ostatnich latach była producentem wykonawczym wszystkich pięciu sezonów „Chyłki”. Czwarty, z podtytułem „Inwigilacja”, wiosną br. pojawił się na Playerze, a od września do połowy października był pokazywany w TVN, oglądało go średnio 827 tys. widzów (według danych Nielsen Audience Measurement).
W listopadzie na Playerze ma zostać udostępniony piąty sezon: „Chyłka - Oskarżenie”.
W ub.r. z udziałem Aktiv Media kręcono trzecią i czwartą serię „Chyłki”. Po wybuchu epidemii prace na planie wstrzymano na 2,5 miesiąca, wznowiono je na początku czerwca z zachowaniem ograniczeń epidemicznych.
Koszty podwoiły się, bez wsparcia z tarcz
Wydatki operacyjne Aktiv Media zwiększyły się rok do roku z 5,35 do 10,47 mln zł, czyli o 95,6 proc.
Koszty usług obcych poszły w górę z 3,88 do 8,27 mln zł, wynagrodzeń - z 1,04 do 1,72 mln zł, a zużycia materiałów i energii - z 220,5 do 307,5 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Firma po wybuchu epidemii nie skorzystała z umorzenia składek pracowniczych na ZUS przez trzy miesiące ani z częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej.
Zysk operacyjny spółki zmalał z 623,4 do 428,7 tys. zł, a zysk brutto i netto - z 629,3 do 431 tys. zł.
99 proc. udziałów Aktiv Media ma szefowa firmy Violetta Furmaniuk-Zaorska, a 1 proc. - kierowniczka produkcji Łucja Zaorska. Decyzją wspólniczek zeszłoroczny zysk netto zostanie przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat.
„Behawiorysta” nową produkcją dla TVN
Wiosną br. Aktiv Media zaczęło realizację kolejnego serialu dla TVN Grupy Discovery - „Behawiorysty”, tak jak „Chyłka” opartego na powieści Remigiusza Mroza. Głowną rolę gra Robert Więckiewicz, a reżyserem jest Łukasz Palkowski.
W czerwcu zapowiadano, że „Behawiorysta” za kilka miesięcy pojawi się w ofercie Playera.
Dołącz do dyskusji: Producent „Chyłki”: przychody 82 proc. w górę, zmalał zysk