SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat wyprzedził TVN, duży wzrost TV Puls

W styczniu br. największe wpływy z reklam wśród stacjitelewizyjnych zanotował Polsat. Na czele kanałów tematycznychznalazła się TVN 24. Największy wzrost zanotowała natomiast TVPuls, która zarobiła cztery razy więcej niż rok temu. Reklamodawcąnumer jest Unilever.

Cennikowe wpływy z reklam Polsatu w styczniu br. wyniosły 121,9mln zł i były o 44,9 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącuzeszłego roku. Pozwoliło to stacji Zygmunta Solorza-Żaka awansowaćna pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamytelewizyjnej - wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dlaportalu Wirtualnemedia.pl (dane powstałe na podstawie oficjalnychcenników, nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu znalazła się telewizja TVN, która zanotowałaprzychody reklamowe na poziomie 117,7 mln zł (2 proc. mniej niż wstyczniu 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się stacja TVP 1 z kwotą 81,1 mlnzł, o 3,3 proc. wyższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływówz reklam z poziomu 53,7 mln zł do 48,5 mln zł.

Pierwszą piątkę zamyka kanał Polsat Sport, który jestmonitorowany przez TNS OBOP dopiero od marca zeszłego roku. Wstyczniu br. stacja ta zarobiła 23,2 mln zł i była liderem wśródkanałów tematycznych.

Na szóstym miejscu uplasowała się TV 4 z kwotą 16,6 mln zł. Wstosunku do analogicznego miesiąca 2007 roku zarobiła ona o ponad107,9 proc. więcej,

Jednak zdecydowanie najbardziej swoje wpływy reklamowepowiększyła TV Puls. Jej przychody w styczniu br. były aż o 395,4proc. wyższe niż rok wcześniej i wyniosły 16,05 mln zł.


I 2008ZMIANA
Polsat121 955 921 zł44,9%
TVN117 701 563 zł-2,0%
TVP181 113 235 zł3,3%
TVP248 454 727 zł-9,7%
Polsat Sport23 203 300 złX*
TV416 560 926 zł107,9%
TVPuls16 045 620 zł395,4%
TVN 2411 079 404 zł13,8%
MTV Polska9 046 520 zł41,5%
TVN Siedem8 823 902 zł0,1%
VIVA Polska8 165 550 zł53,7%
Polsat Zdrowie i Uroda7 855 747 złX*
AXN6 939 584 zł0,4%
4fun TV6 156 110 złX*
Discovery4 939 400 zł-14,2%
TVP INFO4 624 565 zł18,3%
Jetix3 841 776 zł-24,9%
VH1 Polska3 378 445 zł-26,6%
Cartoon Network3 356 590 zł-7,6%
TVN Style2 691 378 złX*


I 2007
TVN120 086 647 zł
Polsat84 162 694 zł
TVP178 507 058 zł
TVP253 684 178 zł
TV415 354 155 zł
Tele 59 843 188 zł
TVN 249 732 767 zł
TVN Siedem8 811 179 zł
AXN6 911 532 zł
MTV Polska6 395 100 zł
Discovery5 758 140 zł
VIVA Polska5 310 980 zł
Jetix5 115 722 zł
VH1 Polska4 600 695 zł
Polsat Zdrowie i Uroda4 110 768 zł
TVP INFO3 907 780 zł
National Geographic Channel3 711 490 zł
Cartoon Network3 633 620 zł
TVPuls3 238 970 zł
Hallmark2 965 074 zł

Powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNSOBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (4fun.TV, Kino Polska,MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i Uroda, ZoneEurope)

X - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20 lub niebyła uwzględniona w monitoringu

Top 20 reklamodawców
Unilever Polska, Polkomtel i Telekomunikacja Polska to firmy, któreprzeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w styczniu br.


I 2008
UNILEVER POLSKA21 142 730 zł
POLKOMTEL16 752 767 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA14 429 910 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLSKA13 008 227 zł
DANONE12 884 137 zł
NESTLE POLSKA12 337 708 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA11 658 421 zł
GLAXOSMITHKLINE10 703 292 zł
RECKITT BENCKISER10 109 051 zł
L`OREAL POLSKA10 087 747 zł
TVPROMOTION GROUP9 638 911 zł
USPHARMACIA9 496 754 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA7 830 348 zł
HENKEL7 534 890 zł
ING BANK ŚLĄSKI7 085 900 zł
KULCZYK TRADEX6 531 010 zł
BAYER6 517 372 zł
PTK CENTERTEL6 448 026 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE6 229 512 zł
MASTER FOODS POLSKA5 940 468 zł
I 2007
NESTLE POLSKA21 636 610 zł
UNILEVER - BESTFOODS20 047 991 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLSKA16 621 633 zł
L`OREAL POLSKA14 480 225 zł
GLAXOSMITHKLINE13 168 470 zł
USPHARMACIA10 897 850 zł
DANONE10 341 694 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA9 243 323 zł
AGORA S.A.8 740 159 zł
TVPROMOTION GROUP8 491 436 zł
HENKEL7 392 944 zł
POLKOMTEL7 047 549 zł
RECKITT BENCKISER6 954 070 zł
NIVEA POLSKA6 788 544 zł
KRAFT FOODS6 183 635 zł
BAYER6 143 779 zł
PTK CENTERTEL5 993 265 zł
COLGATE - PALMOLIVE5 188 559 zł
GRUPA ŻYWIEC4 861 832 zł
DR. OETKER4 554 645 zł

Dołącz do dyskusji: Polsat wyprzedził TVN, duży wzrost TV Puls

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl