Polo TV liderem wśród kanałów muzycznych w 2013 roku. Viva Polska o 41 proc. w dół
W 2013 roku liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV. Największy wzrost odnotowała Eska TV, natomiast na przeciwnym biegunie znalazła się Viva Polska, która osiągnęła najsłabszy udział w ostatnich latach.
Pierwsze dwa miejsca w zestawieniu zajęły kanały nadające w naziemnej telewizji cyfrowej. Udział liderującego kanału Polo TV w 2013 roku* wyniósł 0,73 proc. W porównaniu do 2012 roku wzrósł on aż o 73,81 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała Eska TV, której średni roczny udział w rynku telewizyjnym zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bo o 79,41 proc. i ostatecznie wyniósł 0,61 proc.
Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansował kanał 4fun.tv. Jego udział w analizowanym okresie jednak zmalał o 16,13 proc. do poziomu 0,26 proc.
Natomiast z miejsca drugiego na czwarte spadła Viva Polska, której średni wynik wyniósł 0,24 proc., po spadku o 41,46 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. W dodatku stacja ta zanotowała najniższy roczny udział w rynku w ostatnich kilku latach.
Na siódmej pozycji znalazła się nadająca od października 2012 roku, a monitorowana od marca ub.r. stacja Stars.tv. Jej udział w badanym roku wyniósł 0,04 proc.
Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera w 2013 roku zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 14,29 proc. wyniósł 0,12 proc.
Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia 2012 roku, zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu ub.r Trzeba też dodać, że zasięg techniczny AXN Spin jest znacznie mniejszy od zasięgu MTV Polska.
Lp. |
Stacja |
Wszyscy 4+ |
|||
01.01 - 30.12. 2012 |
01.01 - 30.12. 2013 |
||||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
||
1 |
Polo TV |
25 597 |
0,42% |
44 638 |
0,73% |
2 |
Eska TV |
20 667 |
0,34% |
37 452 |
0,61% |
3 |
4fun.tv |
18 421 |
0,31% |
16 241 |
0,26% |
4 |
VIVA Polska |
24 514 |
0,41% |
14 721 |
0,24% |
5 |
ITV |
5 356 |
0,09% |
8 750 |
0,14% |
6 |
TV.DISCO |
3 991 |
0,07% |
4 866 |
0,08% |
7 |
Stars.tv |
- |
- |
2 317 |
0,04% |
8 |
Rebel.tv |
1 219 |
0,02% |
1 700 |
0,03% |
9 |
Kino Polska Muzyka |
1 301 |
0,02% |
1 145 |
0,02% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||
1 |
MTV Polska |
8 230 |
0,14% |
7 060 |
0,12% |
2 |
AXN Spin |
- |
- |
694 |
0,01% |
W grupie widzów w wieku 16-49 lat liderem w 2013 roku była stacja Polo TV, która w 2012 roku zajmowała miejsce drugie. Jej udział wzrósł tutaj o 66,67 proc. do poziomu 1,05 proc. Z miejsca trzeciego na drugie awansowała Eska TV (1,02 proc. udziału, do góry o 75,86 proc. - największy wzrost w zestawieniu). Ostatnie miejsce podium należało do kanału 4fun.tv (0,46 proc., - 19,30 proc.), który rok wcześniej był jednak czwarty.
Z kolei najwięcej straciła stacja Viva Polska, która spadła z pozycji lidera na miejsce czwarte - było to 43,84 proc. do 0,41 proc. udziału.
Lp. |
Stacja |
Wszyscy 16-49 |
|||
01.01 - 30.12. 2012 |
01.01 - 30.12. 2013 |
||||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
||
1 |
Polo TV |
15 922 |
0,63% |
25 983 |
1,05% |
2 |
Eska TV |
14 728 |
0,58% |
25 434 |
1,02% |
3 |
4fun.tv |
14 447 |
0,57% |
11 526 |
0,46% |
4 |
VIVA Polska |
18 298 |
0,73% |
10 176 |
0,41% |
5 |
ITV |
3 692 |
0,15% |
5 728 |
0,23% |
6 |
TV.DISCO |
3 247 |
0,13% |
3 395 |
0,14% |
7 |
Stars.tv |
- |
- |
1 801 |
0,07% |
8 |
Rebel.tv |
896 |
0,04% |
1 333 |
0,05% |
9 |
Kino Polska Muzyka |
688 |
0,03% |
862 |
0,03% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||
1 |
MTV Polska |
6 088 |
0,24% |
5 371 |
0,22% |
2 |
AXN Spin |
- |
- |
440 |
0,02% |
*Dane przedstawione w zestawieniach obejmują okresy: od 1 stycznia do 30 grudnia 2013 roku oraz od 1 stycznia do 30 grudnia 2012 roku. Przedstawione w rankingach pomiary pokazują średnie wyniki oglądalności badanych stacji telewizyjnych w tych okresach.
Dołącz do dyskusji: Polo TV liderem wśród kanałów muzycznych w 2013 roku. Viva Polska o 41 proc. w dół