Piwo na stadiony, ale zniknie z telewizji
Prawdopodobnie od 1 sierpnia kibice będą mogli legalnie pić piwo nastadionach, zapowiada "Dziennik". Za to reklamy piwa mogą zniknąć ztelewizji w godzinach największej oglądalności.
Platforma Obywatelska w projekcie ustawy o bezpieczeństwieimprez masowych wprowadziła zapis umożliwiający sprzedaż alkoholupodczas meczów. Według "Dziennika" ma to być prezent od PlatformyObywatelskiej dla kibiców przed piłkarskimi mistrzostwami Europy2012.
PiS protestuje, zapowiada że zagłosuje przeciw i sugeruje, żeprzepisy napisano pod wpływem lobby producentów piwa. Za torządowym argumentom dał się przekonać znany z bezkompromisowości wwalce z coraz większą dostępnością alkoholu dyrektor PaństwowejAgencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. - "Pokazali mi danepolicji, z których wynikało, że osoby robiące burdy na ogół sątrzeźwe", mówi Krzysztof Brzózka.
Sprzedaż piwa na stadionach będzie testowana przez trzy sezony,by już na Euro 2012 nie było niedociągnięć.
Nie jest natomiast wykluczone, że piwo zniknie z telewizji. Adokładniej z reklam telewizyjnych emitowanych przed godziną 23.Chce tego Ministerstwo Zdrowia. Przeciwko forsowanej przez tenresort nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości protestują jużproducenci piwa i stacje telewizyjne, które obawiają się utratyzysków.
Dołącz do dyskusji: Piwo na stadiony, ale zniknie z telewizji