Piano Media: Płatny kontent zawsze będzie zwiększał przychody, rośnie liczba subskrybentów
- Obecnie przychody wszystkich wydawnictw na całym świecie spadają. Nawet ci, którzy kiedy byli przeciwko wprowadzaniu płatnych treści w internecie, dzisiaj zmieniają zdanie, ponieważ płatny kontent przyczynia się do zwiększenia przychodów - mówi nam Peter Richards, dyrektor operacyjny Piano Media.
- Podczas, gdy większość ludzi nie chce płacić za treści online, my już od jakiegoś czasu obserwujemy powstawanie nowych modeli subskrypcyjnych w sieci, które zaczynają wpływać na zmianę zachowania konsumentów. Od chwili, kiedy na rynku pojawiło się Piano Media, do Polski wkroczyły kolejne tego typu firmy - np. platforma Spotify oferująca kilka abonamentów za dostęp do muzyki. Najprawdopodobniej już niedługo nawet YouTube wprowadzi miesięczny abonament za dostęp do pewnych treści. Myślę, że to początek długiego procesu zmian, które prawdopodobnie będą trwały nawet przez następną dekadę - mówi nam Richards.
Jak Richards podsumowuje pierwszy rok działalności Piano Media w Polsce? - Pierwszy rok naszej działalności w Polsce mogę podsumować pozytywnie. Większość wydawców, z którymi podpisaliśmy umowy rozszerzało swój kontent w ciągu tego roku. Od pewnego momentu obserwujemy z miesiąca na miesiąc stały wzrost subskrybentów na poziomie 4-5 proc. W tej chwili w sprawie współpracy prowadzimy rozmowy z wieloma wydawcami mającymi w portfolio np. tygodniki. Warto też dodać, że wiele wydawnictw interesuje się naszym oprogramowaniem Solo - mówi Wirtualnemedia.pl Richards (więcej na ten temat).
Peter Richards, dyrektor operacyjny Piano Media, podsumowuje pierwszy rok działalności jego firmy w Polsce. Z Richardsem rozmawiamy m.in. o planach Piano Media na przyszłość oraz o tym, czy Polacy będą coraz chętniej płacić za dostęp do płatnego kontentu w internecie.
Dołącz do dyskusji: Piano Media: Płatny kontent zawsze będzie zwiększał przychody, rośnie liczba subskrybentów