Oreo z nowym wyzwaniem w kampanii „Stay Home, Stay Playful” (wideo)
Mondelez rozpoczyna międzynarodową kampanię marki ciastek Oreo pod hasłem „Stay Home, Stay Playful”, w której namawia ludzi do pozostania w domach.
Kiedy pandemia koronawirusa zaczęła obejmować kolejne kraje na świecie, zespół marketingowy Oreo zadał sobie pytanie, w jaki sposób może pomóc konsumentom w tej sytuacji w sposób zgodny z celem marki. - Chcieliśmy wykorzystać naszą zabawę, aby zbliżyć ludzi do siebie. Oreo to marka, z którą można się dobrze bawić - twist, lick and dunk - powiedział Bryan Rakowski, szef globalnych marek Oreo, Belvita i Trident w Mondelez.
Firma po raz pierwszy zwróciła się do swojego zespołu w Chinach o wskazówki, ponieważ był to pierwszy kraj dotknięty COVID-19.
Postanowiono, by z działań marketingowych usunąć ten content marketing, który w obecnej sytuacji jest nieistotny, jak chociażby wiadomości dotyczące pakowania obiadów dla dzieci do szkoły. Marketingowcy przyjrzeli się, w jaki sposób zabawa może pomóc ludziom w każdej sytuacji.- Zaczęliśmy udostępniać treści, które sprawdziły się w przeszłości i które byłyby dziś przydatne - dodał Rakowski. Członkowie globalnego zespołu marketingowego zostali kuratorami i podzielili się tym, co rezonowało i dodawało wartość na całym świecie.
Tak narodziła się nowa koncepcja „Stay Home, Stay Playful” - i pochodzi od zespołów marketingowych Oreo z Bliskiego Wschodu i Afryki. Slogan jest edycją istniejącej kampanii Oreo „Stay Playful”, która została stworzona przez zespół USA w 2019 roku.
Działania te będą prowadzone w pierwszej kolejności w USA, a następnie w Australii i Nowej Zelandii. W Europie ma powstać coś podobnego. Marki na rynkach Ameryki Łacińskiej również chcą dostosować treść do wersji hiszpańskojęzycznej. Chiny prawdopodobnie nie podniosą tego hasła, ponieważ tam epidemia powoli wygasa.
Kampania będzie prowadzona głównie w internecie, bo marka stawia w obecnej sytuacji na e-commerce.
Dołącz do dyskusji: Oreo z nowym wyzwaniem w kampanii „Stay Home, Stay Playful” (wideo)