Nowa prognoza dla rynku reklamy od ZenithOptimedia
Po raz drugi w ciągu ostatnich trzech miesięcy dom mediowy ZenithOptimedia obniżył prognozę wzrostu nakładów na reklamę w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej.
ZO szacuje obecnie, że wydatki na reklamę w Ameryce Północnej zwiększą się w bieżącym roku o 3,5 procenta do blisko 195 miliardów dolarów w głównych mediach, które definiowane są przez dom mediowy jako prasa codzienna, czasopisma, telewizja, radio, kino, outdoor oraz internet - informuje serwis Marketing Charts.
Jeszcze w marcu ZO zakładał tutaj wzrost wydatków o 3,7 procenta, co było obniżeniem prognozy z grudnia ubiegłego roku (4 procent).
Podobnie wygląda sytuacja w przypadku Europy Zachodniej. W grudniu dom mediowy szacował, że nakłady na reklamę zwiększą się o 4 procent, w marcu o 3,9 procenta, a obecnie już o 3,7 procenta (do 124,5 miliarda dolarów).
Jednocześnie ZO podniósł swoją prognozę wzrostu dla rynku globalnego z 6,5 do 6,6 procenta, a biorąc pod uwagę wszystkie rynki z wykluczeniem Ameryki Północnej i Europy Zachodniej z 11,1 do 11,8 procenta.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Nowa prognoza dla rynku reklamy od ZenithOptimedia