Nielsen: kolejne wzrosty na rynku wideo online
W grudniu ubiegłego roku klipy wideo w internecie oglądało 137,41 miliona unikalnych użytkowników z USA.
To o 10,3 proc. większa liczba w porównaniu z analogicznym okresem roku 2008 - wynika z danych firmy badawczej Nielsen.
W ujęciu rocznym zwiększyła się także liczba obejrzanych filmików (o 11,8 proc., do 10,73 miliarda), średnia liczba klipów na jednego użytkownika (o 1,4 proc., do 78,1) oraz średni czas przeznaczony na ich oglądanie (o 13,2 proc., do 193,2 minuty).
Zdecydowanie najpopularniejszym internetowym serwisem wideo był w grudniu należący do Google YouTube, który zanotował 105,59 miliona unikalnych użytkowników i 6,43 miliarda obejrzanych klipów.
Na kolejnych miejscach pod względem liczby filmików znalazły się: Hulu (634,9 miliona), Yahoo! (243,8 mln), Turner Sports and Entertainment Digital Network (142,3 mln), MSN/Windows Live/Bing (141,2 mln), Fox Interactive Media (125,4 mln), Megavideo (111,0 mln), Blinkx (108,4 mln), Nickelodeon Kids and Family Network (107,2 mln) oraz ESPN Digital Network (101,9 mln).
Dołącz do dyskusji: Nielsen: kolejne wzrosty na rynku wideo online