Nickelodeon i TVP ABC na czele stacji dziecięcych, TVN liderem wśród dzieci w wieku 4-12 lat
W marcu 2016 roku pozycję lidera oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych ex aequo zajęły Nickelodeon i TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat JimJam, a najwięcej stracił teleTOON+.
Średni udział liderujących kanałów: Nickelodeon i TVP ABC w marcu 2016 roku wyniósł 0,78 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
W porównaniu do marca 2015 roku wynik Nickelodeon zwiększył się o 4 proc., a stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego. Z kolei udział TVP ABC zmalał o 4,88 proc., kanał ten był liderem rok wcześniej.
Ex aequo drugie miejsce ze średnim udziałem na poziomie 0,55 proc., zajęły dwie stacje: Cartoon Network, który awansował z miejsca czwartego (wynik tej anteny w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 5,17 proc.) i Disney Junior (w dół o 11,29 proc.).
Największym wzrostem udziału, wynoszącym 46,67 proc., pochwalić się mogła stacja Polsat JimJam, której udział poszedł do góry do 0,22 proc. (kanał ten awansował z miejsca 12. na 8.).
Z kolei największy spadek odnotował teleTOON+, który w zestawieniu był ostatni. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się bowiem o 41,67 proc. do 0,07 proc. udziału.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
|
marzec 2015 |
marzec 2016 |
|
SHR% |
SHR% |
|
Nickelodeon |
0,75% |
0,78% |
TVP ABC |
0,82% |
0,78% |
Cartoon Network |
0,58% |
0,55% |
Disney Junior |
0,62% |
0,55% |
Nick Jr |
0,34% |
0,48% |
MiniMini |
0,40% |
0,39% |
Disney XD |
0,26% |
0,28% |
Disney Channel |
0,32% |
0,26% |
BBC Cbeebies |
0,23% |
0,23% |
Polsat JimJam |
0,15% |
0,22% |
Boomerang |
0,26% |
0,21% |
Nickelodeon HD |
0,23% |
0,21% |
teleTOON+ |
0,12% |
0,07% |
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w 2015 roku należało do TVN. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem marca 2015 roku zwiększył się o 1,11 proc. i wyniósł 10,03 proc.
Na drugim miejscu uplasował się Polsat, którego udział wzrósł o 6,35 proc. i wyniósł 9,55 proc. Trzecie miejsce (po awansie z piątego) zajął kanał Puls 2, zyskujący 32,85 proc. do 7,36 proc. To naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.
Oczko niżej znalazł się Nickelodeon, który spadł z miejsca trzeciego - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział jednak wzrósł o 6,14 proc. do 6,57 proc.
Pierwszą piątkę, po spadku z czwartej lokaty, uzupełnia stacja TVP ABC. Kanał ten zanotował stratę udziału o 17,05 proc. do 5,01 proc.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,87 proc. udziału; w dół o 9,48 proc.), Nick Jr (4,52 proc. udziału; do góry o 97,38 proc.) i Disney Junior (3,50 proc.; - 22,39 proc.).
Warto dodać, że w top 25 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.
Stacja |
Wszyscy 4-12 |
|
marzec 2015 |
marzec 2016 |
|
SHR% |
SHR% |
|
TVN |
9,92% |
10,03% |
Polsat |
8,98% |
9,55% |
TV Puls 2 |
5,54% |
7,36% |
Nickelodeon |
6,19% |
6,57% |
TVP ABC |
6,04% |
5,01% |
Cartoon Network |
5,38% |
4,87% |
Nick Jr |
2,29% |
4,52% |
TV4 |
3,42% |
3,55% |
TVP1 |
4,18% |
3,54% |
Disney Junior |
4,51% |
3,50% |
TVP2 |
3,70% |
3,49% |
MiniMini |
2,99% |
2,68% |
Disney XD |
2,03% |
2,34% |
TV Puls |
3,93% |
2,34% |
Nickelodeon HD |
1,66% |
1,79% |
BBC Cbeebies |
1,75% |
1,76% |
TVN7 |
1,79% |
1,69% |
Disney Channel |
2,48% |
1,66% |
Boomerang |
2,33% |
1,59% |
TV6 |
1,00% |
1,28% |
TTV - Twoja Telewizja |
0,78% |
1,23% |
Polo TV |
1,00% |
1,16% |
Polsat 2 |
0,80% |
0,99% |
Polsat JimJam |
0,71% |
0,85% |
teleTOON+ |
1,04% |
0,62% |
Polsat Film |
0,33% |
0,51% |
TVP Rozrywka |
0,23% |
0,51% |
Eska TV |
0,81% |
0,50% |
Fokus TV |
0,25% |
0,49% |
TVP INFO |
0,43% |
0,49% |
TVP Seriale |
0,54% |
0,46% |
Discovery |
0,24% |
0,44% |
Polsat Play |
0,48% |
0,42% |
TVN Style |
0,41% |
0,42% |
TVN Turbo |
0,31% |
0,40% |
ATM Rozrywka |
0,37% |
0,39% |
TVN24 |
0,46% |
0,39% |
Stopklatka |
0,30% |
0,38% |
Polsat News |
0,23% |
0,37% |
TVP HD |
0,18% |
0,29% |
Dołącz do dyskusji: Nickelodeon i TVP ABC na czele stacji dziecięcych, TVN liderem wśród dzieci w wieku 4-12 lat