SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix: 350 proc. wzrostu w 2,5 roku

W ostatnich 10 kwartałach ruch w serwisie VoD Netflix wzrósł ponad trzykrotnie. Największa grupa odbiorców to wciąż Amerykanie.

Dane na temat wyników funkcjonowania serwisu Netflix dostarczył raport firmy The Diffusion Group. Wynika z nich, że w Stanach Zjednoczonych w czwartym kwartale 2011 roku subskrybenci za pośrednictwem Netfliksa odebrali w sumie prawie 2 mld godzin treści w streamingu. W drugim kwartale 2014 roku było to już ponad 7 mld godzin. To oznacza ponad trzykrotny wzrost w ciągu dwóch i pół roku.

Raport TDG ujawnia też, że coraz większą grupę wśród klientów Netfliksa stanowią widzowie spoza USA. W trzecim kwartale 2011 roku Amerykanie odpowiadali za 94 proc. ruchu w serwisie, w czwartym kwartale roku 2013 ich odsetek spadł do 72 proc. Zdaniem analityków TDG ta tendencja będzie się stopniowo pogłębiać biorąc pod uwagę, że Netflix uruchamia dostęp do swoich usług w kolejnych krajach Europy.

 

- Kiedy Netflix startował w 1998 roku jako wypożyczalnia filmów DVD zamawianych poprzez e-mail trudno było sobie wyobrazić, że w przyszłości pokona na rynku usług wideo takich gigantów jak HBO - mówi Bill Niemeyer, starszy doradca w TDG. - Znaczące jest także to, że swój sukces jako serwis streamingu wideo Netflix osiągnął zaledwie w ciągu siedmiu lat, od momentu, gdy zaczął się zajmować tą działalnością w roku 2007- dodaje Niemeyer.

Dołącz do dyskusji: Netflix: 350 proc. wzrostu w 2,5 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl