WP i Onet wyprzedziły Allegro, TVP przyciąga najmocniej (Gemius/PBI ze stycznia 2020)
Liderem zasięgowym w polskim internecie jest Grupa Google, natomiast drugą pozycję utrzymuje Grupa Wirtualna Polska pozostająca przed Facebookiem. Z miesiąca na miesiąc Grupa Polska Press wyprzedziła Grupę Allegro, a Grupa OLX Grupę Gazeta.pl, a WP.pl i Onet.pl wyszły przed Allegro.pl.
W styczniu br. strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,46 mln realnych użytkowników, czyli 94,24 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali 8,19 mld odsłon, a w ciągu doby każdy spędzał tam średnio 32 minuty i 44 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI.
W grudniu ub.r. Grupa Google miała 26,27 mln użytkowników, 8,73 mld odsłon oraz 27 minut i 12 sekund średniego dobowego czasu korzystania.
Na drugim miejscu nadal jest Grupa Wirtualna Polska z 21,81 mln odwiedzających, 3,13 mld odsłon oraz 32 minutami i 35 sekundami przeciętnego czasu spędzonego przez internautę w ciągu doby. Z kolei w przeglądarkowej wersji Facebooka 21,46 mln polskich internautów wykonało 3,41 mld odsłon oraz spędziło przez dobę średnio 25 minut i 58 sekund
W pierwszej dziesiątce nastąpiły dwie zmiany w układzie. Grupa Polska Press osiągnęła miesiąc po miesiącu wzrost liczby użytkowników z 18,03 do 18,38 mln i wyprzedziła pod tym względem Grupę Allegro, która zanotowała spadek z 18,52 do 18,1 mln. Przy czym pierwszy wydawca w styczniu br. zanotował 948,98 mln odsłon oraz 3 minuty i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania w ciągu doby, a drugi - odpowiednio 2,24 mld odsłon oraz 15 minut i 2 sekundy średniego dobowego czasu.
Natomiast Grupa OLX po wzroście z 16,26 do 17,54 mln użytkowników wyszła przed Grupę Gazeta.pl, której liczba odwiedzających zwiększyła się dużo mniej - z 16,32 do 16,67 mln.
W zestawieniu najdłuższy średni dobowy czas korzystania osiągnęła Grupa TVP - 39 minut i 14 sekund. Ponad 30 minut ten wskaźnik wyniósł też w przypadku Grupy Google i Grupy Wirtualna Polska, ponad 25 minut - w przypadku Facebooka i Grupy Interia.pl (27 minut i 29 sekund).
W zeszłym miesiącu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,1 mln, z czego na komputerach korzystało z sieci 23,1 mln użytkowników, a na smartfonach i tabletach - 23,9 mln.
Google.com zanotowało w styczniu 25,66 mln użytkowników, 7,09 mld odsłon oraz 30 minut i 46 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania, a Google.pl - 14,07 mln użytkowników, 1,01 mld odsłon oraz 16 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania.
WP.pl i Onet.pl pod względem zasięgu wyprzedziły Allegro.pl. Z miesiąca na miesiąc liczba użytkowników WP.pl wzrosła z 17,18 do 17,42 mln, Onetu - z 17 do 17,29 mln, natomiast w przypadku Allegro.pl nastąpił spadek z 17,43 do 17,09 mln.
Natomiast OLX.pl (wzrost z 12,83 do 13,84 mln użytkowników) wyprzedził Interię (wzrost z 13,36 do 13,44 mln), a o2.pl nieznacznie wysunęło się przed SE.pl.
Na komputerach na czele są niezmiennie trzy globalne podmioty: Grupa Google (21,69 mln użytkowników i 3,05 mld odsłon), YouTube (17,03 mln użytkowników i 585,8 mln odsłon) oraz przeglądarkowy Facebook (23 minuty i 41 sekund).
W tym ostatnim portalu przeciętny dobowy czas korzystania wyniósł 37 minut i 24 sekund. W przypadku Grupy Interia.pl było to 37 minut i 9 sekund, Grupy TVN - 35 minut i 41 sekund, a Grupy Google - 32 minuty i 50 sekund.
Na komputerach na Google.com 20,6 mln internautów wykonało 2,45 mld odsłon oraz spędziło w ciągu doby średnio 31 minut i 23 sekundy, a na Google.pl 11,11 mln użytkowników wygenerowało 558,07 mln odsłon oraz 25 minut i 34 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania.
W tej ostatniej statystyce najlepszy wynik osiągnęło o2.pl - 34 minut i 14 sekund.
Dołącz do dyskusji: WP i Onet wyprzedziły Allegro, TVP przyciąga najmocniej (Gemius/PBI ze stycznia 2020)