Multimedia Polska: 22,27 mln zł zysku netto, wzrost o 152 proc.
Spółka Multimedia Polska, dostawca telewizji kablowej, usług głosowych oraz dostępu do internetu, miała 22,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2009 roku wobec 8,84 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 29,88 mln zł wobec 23,90 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody wyniosły 137,92 mln zł wobec 125,22 mln zł rok wcześniej.
Narastająco w I-IV kw. 2009 roku spółka miała 64,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 50,27 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 526,32 mln zł wobec 475,44 mln zł.
W ujęciu jednostkowym, w I-IV kw. 2009 roku spółka miała 53,11 mln zł zysku netto wobec 70,56 mln zł zysku rok wcześniej.
w mln PLN | IV kw. 2008 | IV kw. 2009 | zmiana | 2008 | 2009 | zmiana |
Przychody ze sprzedaży | 125,2 | 137,9 | 10% | 475,4 | 526,3 | 11% |
Skorygowany zysk EBITDA | 62,5 | 72,2 | 16% | 237,5 | 265,1 | 12% |
Zysk netto | 8,8 | 22,3 | 152% | 50,3 | 64,1 | 28% |
- Wyniki za ostatni kwartał 2009 r. wyraźnie świadczą o powrocie spółki na ścieżkę szybkiego wzrostu. Szczególne powody do zadowolenia dają osiągnięte wyniki EBITDA oraz zysk netto. Z pewnością to dobre informacje dla naszych akcjonariuszy, które potwierdzają słuszność działań restrukturyzacyjnych prowadzonych w poprzednich miesiącach. Uzyskujemy znaczące oszczędności zarówno po stronie kosztów wewnętrznych (sprzedaż i marketing), jak i związanych z wydatkami zewnętrznymi (interkonekt, pasmo) - mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. - Dobre wyniki, które osiągnęliśmy w ostatnim kwartale, potwierdzają, że jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do powrotu koniunktury na rynek szerokorozumianej rozrywki domowej i telekomunikacji – dodaje.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska: 22,27 mln zł zysku netto, wzrost o 152 proc.