MPG przewiduje zwycięstwo Obamy
MPG Resonance, nowe narzędzie MPG do przewidywania interakcjispołecznych uzyskanych w wyniku komunikacji mediowej, przewidujezwycięstwo Baracka Obamy w wyborach prezydenckich w USA.
MPG Resonance jest modelem symulującym efekty zachodzące wsieciach społecznych. Według tego narzędzia ostateczne poparcie dlaBaracka Obamy wyniesie w wyborach w USA 57 proc.
Dla potrzeb MPG Resonance, podczas realizacji projektu, wykonanobadanie na grupie 1,2 tys. osób, którzy zamierzają oddać swój głosw wyborach. Ankietowani wypowiedzieli w kwestii oceny cechkandydatów, jak np. zaufania, jakim ich darzą, stylu przywództwa,stałości poglądów. Innymi elementami, jakie uwzględnił MPGResonance były opinie, jakie znalazły się w blogach i na forach,zastosowane strategie mediowe oraz przekazy komunikacyjnewykorzystywane przez kandydatów.
- MPG Resonance jest odpowiedzią na zmiany, jakie zachodzą wprocesie komunikacji, w których coraz większą rolę odgrywająprzekazywane słowo mówione (word of mouth) - mówi Jacek Dzięcielak,prezes zarządu MPG w Polsce.
- MPG Resonance jest modelem symulującym efekty zachodzące wsieciach społecznych (social networks), doświadczenie z markamioraz wpływ komunikacji na postrzeganie marek przez konsumentów.Platforma informatyczna MPG Resonance korzysta z modułu modelowaniaekonometrycznego, określanego jako agent-based, w którym symulowanesą opinie i zmiany nastawienia, powstałe w wyniku nie tylkooddziaływania komunikacji marketingowej, ale również w wynikuzmiany poglądów pod wpływem opinii innych osób. MPG Resonance jestsystemem rozwiniętym dla Havas Media, w tym MPG, przez IcosystemCorporation - dodaje Dzięcielak.
Narzędzie MPG Resonance będzie dostępny w Polsce w drugiejpołowie listopada. Jest to kolejne narzędzie, jakie będziestosowane przez MPG w Polsce, po MPG Fission służącym do podziałubudżetu reklamowego pomiędzy marki oraz MPG Spectrum doprzewidywania najbardziej efektywnej alokacji budżetu reklamowego wróżnych mediach.
Dołącz do dyskusji: MPG przewiduje zwycięstwo Obamy