Magazyn dla gejów „Pride” wystawiony na sprzedaż
Kierowany do gejów luksusowy magazyn „Pride” (Pride Media) został wystawiony na sprzedaż - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Ostatni numer pisma ukazał się trzy miesiące temu, a wydawca negocjuje przejęcie jego wydawania z trzema firmami.
Lifestylowy kwartalnik „Pride” zadebiutował na rynku pod koniec września ub.r. Stworzył go m.in. Bartek Lachowski, który był też jego redaktorem naczelnym. Dotąd wydano cztery numery pisma - ostatni, wakacyjny trafił do kiosków w czerwcu br.
- O wystawieniu „Pride” na sprzedaż przez dotychczasowych właścicieli magazynu zdecydowały względy osobiste. To była trudna decyzja - mówi Wirtualnemedia.pl Marzena Reinert, dyrektor wydawnicza „Pride”.
Reinert zapewnia, że decyzja o zbyciu magazynu nie jest związana ze słabymi wynikami sprzedaży tytułu czy brakiem firm chętnych do reklamowania się w nim.
Jak wynika z danych własnych wydawcy (tytuł nie został zgłoszony do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy), sprzedaż pierwszego wydania „Pride” wyniosła 17,4 tys. egz., zaś drugi i trzeci numer pisma miały sprzedaż na poziomie około 15,5 tys. egz. (przy nakładzie wynoszącym 30 tys. egz.). Czwarty numer jeszcze nie został rozliczony.
- Zainteresowanie reklamodawców tytułem przerosło nasze oczekiwania i cały czas jest duże. Magazyn podoba się im wizualnie i ma atrakcyjną grupą celową. Mieliśmy już zamówienia na reklamy do wydania piątego, urodzinowego - twierdzi Marzena Reinert.
Wydawca „Pride” od kilkunastu tygodni rozmawia o sprzedaży tytułu (wraz z towarzyszącym mu portalem internetowym Pridemag.pl). Rozmowy toczą się z trzema spółkami: dwoma małymi wydawnictwami oraz jedną firmą spoza branży wydawniczej.
- Negocjacje są zaawansowane. Zależy nam, by nowy właściciel miał pomysł na sensowną kontynuację „Pride” i jego dalszy rozwój. Na tym dotychczasowym właścicielom zależy najbardziej - mówi Reinert.
Nie wiadomo jednak, kiedy transakcja może zostać sfinalizowana.
Dołącz do dyskusji: Magazyn dla gejów „Pride” wystawiony na sprzedaż