ITBC Communication: wpływy wzrosły o 42 proc., wynik netto o 165 tys. zł
W ub.r. agencja public relations ITBC Communication osiągnęła wzrost przychodów o 41,9 proc. do 5,38 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 16,5 tys. zł straty do 148,1 tys. zł zysku.
Przychody ITBC Communication od klientów krajowych zwiększyły się z 2,57 do 3,92 mln zł, a od zagranicznych - z 1,22 do 1,45 mln zł.
W sprawozdaniu złożonym w KRS agencji podała, że w ub.r. pozyskała nowych klientów m.in. z branży rynku pracy, gastronomii i motoryzacji. - Wśród nowych klientów znalazły się między innymi LMC, Europol, Nostra, Orlean, Norauto i inne. Co ważne, rośnie współczynnik przychodów od klientów długoterminowych lub powracających, co świadczy o wysokiej jakości świadczonych usług - zaznaczono.
Koszty wzrosły mniej od przychodów
Wydatki operacyjne ITBC Communication zwiększyły się znacznie słabiej od wpływów - o 35,3 proc. do 5,18 mln zł. Zdecydowana większość do koszty usług obcych, które wzrosły z 2,77 do 4,17 mln zł.
Za to nakłady na wynagrodzenia zmalały z 725,2 do 663,6 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 99,9 do 89,6 tys. zł. Średnie zatrudnienie w agencji wynosiło w ub.r. 10,01 etatu, wobec 12,42 rok wcześniej.
Wyniki rentowności firmy zwiększyły się powyżej zera. Wynik sprzedażowy poszedł w górę z 37,1 tys. zł straty do 199,2 tys. zł zysku, wynik brutto - z 16,5 tys. zł straty do 186,2 tys. zł, a wynik netto - z 16,5 tys. zł straty do 148,1 tys. zł.
- Są to na przestrzeni ostatnich 10 lat rekordowe wyniki, które są efektem podjętej dywersyfikacji usług oraz inwestycji z nowe marki własne - podkreślono w sprawozdaniu ITBC Communication w odniesieniu do przychodów i wyniku netto firmy.
50 proc. udziałów agencji ma Beata Lewandowska, a po 25 proc. - jej prezes Jacek Jakubczyk i Dominika Malik. Wspólnicy zdecydowali się przeznaczyć jej zeszłoroczny zysk netto na kapitał zapasowy.
Dołącz do dyskusji: ITBC Communication: wpływy wzrosły o 42 proc., wynik netto o 165 tys. zł