SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Apple rośnie na usługach. Chińska zadyszka iPhone’ów

W minionym kwartale finansowym Apple wypracował wzrost przychodów o prawie 5 proc., mimo spadku sprzedaży iPhone’ów. Zysk netto koncernu sięgnął 21,4 mld dolarów.

Kwartalne przychody Apple zwiększyły się rok do roku o 4,9 proc., sięgając 85,78 mld dolarów. Przy czym o ile wpływy z usług poszły w górę o 14,1 proc. do 24,21 mld dolarów, o tyle te z produktów wzrosły tylko o 1,6 proc. do 61,56 mld.

Sprzedaż iPhone’ów i wearables w dół

W segmencie sprzętowych Apple wzrost przychodów sprzedażowych zanotowały komputery Mac (z 6,84 do 7,01 mld dolarów) oraz iPady (z 5,79 do 7,16 mld). Natomiast sprzedaż iPhone’ów zmalała z 39,67 do 39,3 mld dolarów, a urządzeń wearable, do domu i akcesoriów - z 8,28 do 8,1 mld.

W minionych trzech kwartałach bieżącego roku rozrachunkowego przychody z iPhone’ów zmniejszyły się ze 156,78 do 154,96 mld dolarów, a urządzeń wearable, do domu i akcesoriów - z 30,52 do 27,96 mld.

Duża część spadku sprzedaży części sprzętu Apple przypada na Chiny, gdzie koncern nie może oferować zdecydowanej większości swoich usług. Jego kwartalne wpływy w tym kraju zmalały z 15,76 do 14,73 mld dolarów, a w ujęciu trzech kwartałów - z 57,47 do 51,92 mld.

W pozostałych regionach koncern wypracował wzrosty przychodów.

Apple coraz zyskowniejszy

Kwartalny zysk Apple zwiększył się z 23 do 25,35 mld dolarów, a zysk netto - z 19,88 do 21,45 mld (w przeliczeniu na akcję: z 1,27 do 1,40 dolarów). W zeszłym trzech kwartałach koncern osiągnął 93,62 mld dolarów zysku operacyjnego i 79 mld dolarów zysku netto, wobec odpowiednio 87,33 i 74,04 mld rok wcześniej.

Wyniki Apple w minionym kwartale przebiły większość prognoz analityków, którzy spodziewali się (to średnia prognoz zebranych przez platformę LSEG) 84,53 mld dolarów przychodów, 38,81 mld ze sprzedaży iPhone’ów, 6,61 mld z iPadów, 24,01 mld z usług oraz 1,35 dolarów zysku netto na akcję.

Od początku stycznia br. akcje Apple zdrożały o 13,4 proc.

Dołącz do dyskusji: Apple rośnie na usługach. Chińska zadyszka iPhone’ów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
konsument contentu
Zainteresowanie ich gadżetami wprawdzie spada, ale zawsze można podnieść ceny obecnym kultystom Apple'a. A ci jak nie będą mieli najnowszej świecącej zabaweczki tej firmy w kieszeni czy na biurku, to zaraz poczują się gorsi od innych.
odpowiedź
User
AI
To, że najwięcej zarabia się na usługach wiadomo od dawna.
Dla Apple kluczowe będą usługi sztucznej inteligencji i zapowiedziana Apple Intelligence, które ma zadebiutować wraz z iOS 18.
AI (i spore wymagania sprzętowe... AI ma bowiem działać lokalnie na telefonach, a nie w chmurze) mogą nakręcić ponownie sprzedaż telefonów.
odpowiedź