Instagram zapowiada reklamy w swojej polskiej wersji
Serwis Instagram opublikował wpis, w którym oficjalnie zapowiada pojawienie się reklam w polskiej wersji platformy. Materiały promocyjne mają być wyraźnie oznaczone i dopasowane do preferencji odbiorcy. Polskie biuro Facebooka nie komentuje na razie tych zapowiedzi.
Wpis autorstwa Instagrama ma postać materiału sponsorowanego, którego pojawienie się w serwisie szeroko komentują w internecie użytkownicy platformy.
We wpisie zapowiedziano, że w najbliższych tygodniach na Instagramie mogą pojawić się reklamy, które zostaną opatrzone etykietą Sponsorowane. Serwis zapowiada, że po naciśnięciu tego oznaczenia możliwe będzie ukrycie wyświetlanej reklamy.
Instagram obiecuje także, że reklamy nie będą nachalne i zostaną dobrane indywidualnie w zależności od preferencji każdego użytkownika. Informacje na temat zainteresowań odbiorcy będą płynęły nie tylko z jego zachowań i wyborów dokonywanych na Instagramie, lecz także w serwisie Facebook, do którego Instagram należy od 2012 r.
Na razie nie wiadomo dokładnie kiedy reklamy mają się pojawić na polskim Instagramie. Pracownicy warszawskiego biura Facebooka pytani o to przez Wirtualnemedia.pl odmówili na razie komentarza zastrzegając, że szczegóły dotyczące reklamowej oferty serwisu zostaną przekazane w najbliższej przyszłości.
Facebook w ostatnim czasie robi coraz więcej, by uczynić z Instagrama dochodową platformę reklamową. Na początku sierpnia br. zdecydowano o otwarciu API Instagrama dla reklamodawców, co ma przyspieszyć i ułatwić promowanie marek na platformie.
Z kolei według prognoz ekspertów finansowych już niebawem Instagram ma szansę na wysoką rentowność. Według prognoz banku RBC w 2016 r. przychody Instagrama z reklam mogą osiągnąć poziom 2. mld dol. To 10 proc. wszystkich przychodów, które Facebook wygeneruje w 2016 r. (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Instagram zapowiada reklamy w swojej polskiej wersji