Gwiazdy muzyki zakładają własne portale społecznościowe
Najbardziej znani wykonawcy muzyczni nie zadowalają się już popularnymi kontami na portalu muzycznym MySpace.com. Zakładają własne serwisy społecznościowe, żeby lepiej kontaktować się z fanami i skuteczniej promować wśród nich swoją muzykę.
Amerykański raper 50 Cent, który na portalu MySpace.com pozwalającym udostępniać innym muzykę do odsłuchania miał ponad milion przyjaciół, jako jeden z pierwszych zdecydował się założyć własny serwis społecznościowy. Podobne witryny uruchomiły inne gwiazdy muzyki, m.in. Kylie Minogue i Pussycat Dolls.
Wykonawcy zakładają własne serwisy społecznościowe, ponieważ w ten sposób mogą bezpośredno kontaktować się z ich użytkownikami, których adresy e-mailowe mają w swoich bazach danych jako moderatorzy tych stron. "Mamy dane adresowe naszych fanów, więcm jeśli chcemy, możemy do nich napisać" - mówi Chris Romero z firmy G-Unit Records zarządzającej stroną Thisis50.com. "Znamy strukturę demograficzną naszych użytkowników i wiemy, co przeglądają i na co klikają na naszej witrynie" - dodaje DJ Pooh
Atrakcjami, które mają zachęcać internautów do częstego odwiedzania portali społecznościowych gwiazd muzyki i zakładania na nich swoich profili, są zazwyczaj blogi prowadzone przez wykonawców, dodawane przez nich komentarze oraz udostępniane ekskluzywne materiały filmowe. Użytkownicy mogą za opłatą pobierać dzwonki do telefonów komórkowych i inne multimedia związane z wykonawcami
Artyści najczęściej powierzają stworzenie i zarządzenie swoimi serwisami społecznościowymi agencjom internetowym i czerpią jedynie pewien procent zysków z umieszczonych w tych witrynach reklam i sprzedanych produktów. Wielu wykonawców przekształca w tym celu swoje oficjalne strony internetowe, dodając w nich opcje związane ze społecznościami sieciowymi.
Dołącz do dyskusji: Gwiazdy muzyki zakładają własne portale społecznościowe