GroupM prognozuje spadek nakładów na reklamę
Należąca do holdingu WPP Group agencja medialna GroupM planuje wtym tygodniu przedstawić prognozę zakładającą aż 11-procentowyspadek wydatków reklamowych w bieżącym roku w Wielkiej Brytanii.
To jak na razie najgorszy scenariusz dla brytyjskiego rynku. Wubiegłym tygodniu dom mediowy Carat przedstawił prognozęzakładającą, że spadek nakładów na reklamę na Wyspach wyniesie 7,1procenta.
GroupM znacząco obniży swoje przewidywania, jako że jeszcze wgrudniu minionego roku szacowała, że wydatki reklamowe na Wyspachzmniejszą się w bieżącym roku o 5,6 procenta.
Raport agencji ma również pokazać, że brytyjski rynek reklamy,obok hiszpańskiego i rosyjskiego, jest jednym z najbardziejdotkniętych przez światowy kryzys gospodarczy. Lepiej ma wyglądaćsytuacja np. w USA, Francji, Niemczech i Japonii.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: GroupM prognozuje spadek nakładów na reklamę