SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Gazeta Wyborcza” notuje najniższą sprzedaż w historii (dane za 18 lat)

W 2011 roku “Gazeta Wyborcza” (Agora) zanotowała najniższą sprzedaż w ciągu ostatnich 18 lat - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Szczegółowe dane rok po roku tylko w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Dane “Gazety Wyborczej” wysyłane są do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy od 1994 roku. Wtedy średnie rozpowszechnianie płatne razem dziennika wynosiło 418 089 egz., w kolejnych dwóch latach spadło do ok. 393 tys. egz., ale od 1997 do 2008 roku utrzymywało się na poziomie między 405 tys. egz. a 458 tys. egz., najwyższy wynik notując w 2001 roku (458 502 egz.).

Regularny spadek wyników dziennika rozpoczął się dopiero w 2009 roku. Wtedy rozpowszechnianie płatne razem “GW” wyniosło 370 407 egz., w 2010 roku spadło do 335 498 egz., w 2011 roku wyniosło 305 861 egz., a w pierwszych dwóch miesiącach br. zaledwie 275 257 egz.

Jeszcze niższa jest sprzedaż ogółem “GW”, która w przeciwieństwie do rozpowszechniania płatnego razem nie zawiera egzemplarzy sprzedawanych poniżej ceny tytułu, które są następnie rozprowadzane w pociągach czy kawiarniach. W latach 2005-2007 sprzedaż ogółem “Wyborczej” wynosiła ponad 400 tys. egz., w kolejnych latach kształtowała się między 300 a 400 tys. egz., natomiast w 2011 roku było to już tylko 270 635 egz. A w styczniu i lutym br. średnia sprzedaż ogółem spadła do 256 202 egz.

Rok Średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem Sprzedaż ogółem
1994 512 039 418 089 -
1995 496 724 392 777 -
1996 495 623 393 306 -
1997 513 394 405 592 -
1998 545 812 433 317 -
1999 560 384 443 439 -
2000 581 519 457 021 -
2001 582 102 458 502 -
2002 536 479 420 669 -
2003 541 758 417 386 -
2004 558 371 435 956 -
2005 585 709 447 718 439 103
2006 586 584 434 187 428 335
2007 606 446 448 142 443 310
2008 561 575 411 191 393 573
2009 489 665 370 407 338 659
2010 446 588 335 498 304 572
2011 416 288 305 861 270 635
I-II.2012 373 709 275 257 256 202


Walcząc o zahamowanie spadku sprzedaży, od 23 kwietnia br. “Gazeta Wyborcza” zmieniła nieco swój charakter. W wydaniu papierowym są publikowane głównie analizy, komentarze, wywiady i własne newsy, a reszta informacji jest prezentowana w skróconej formie na drugiej stronie. Informacje bieżące znaleźć można natomiast w portalu Wyborcza.pl (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: “Gazeta Wyborcza” notuje najniższą sprzedaż w historii (dane za 18 lat)

94 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AWSA
a niech spada!!!! Niech pociągnie ze sobą jeszcze Gazetę Polska
0 0
odpowiedź
User
Kot w butach
Szmatławiec tonie z każdym rokiem! BRAWO! Nachalnie kłamliwa i tendencyjna gazetka dla średnio-inteligentnego targetu, któremu wmówiono, że jest inteligencją tego kraju:) Zdrowo myślący człowiek grosza nie wyda na GW ani nie kliknie w żadną ich reklamę na WWW. Dziadwski szmelc, zatrudniający pseudo dziennikarzy bez wykształcenia wyższego, a nieraz i bez matury. Darmozjady, ćpuny, napływ ze wsi, durnie, biedota - oto klimat Czerskiej. Niech zdychają!!!
0 0
odpowiedź
User
schey
Kocie w butach: cóż to za piękne epitety pełne fanatyzmu. Może niech i spada i tonie, ale ja sobie jakoś trudno wyobrażam prasy bez tego tytułu. Na polskim rynku brakuje rzetelnego dziennika. Wyborcza jest najbliższa ideałowi - chociaż w dalszym ciągu sporo jej brakuje. Co mam czytać? Fakt czy może Rzeczpospolitą?
0 0
odpowiedź