SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Gazeta Wyborcza' liderem, 'Polska' na drugim miejscu

Wpływy reklamowe dzienników w lutym 2008 roku wzrosły o 18,6 proc. Sporo zyskała 'Gazeta Wyborcza, 'Dziennik', 'Rzeczpospolita', 'Fakt 'oraz 'Super Express' czyli rynek reklamy prasy codziennej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w lutym 2008 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 81,87 mln zł, czyli o 9,3 mln zł wobec analogicznego okresu 2007 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce awansował dziennik "Polska" (Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 25,86 mln zł (na rynku od połowy października 2007). Trzecie miejsce przypadło dla "Rzeczpospolitej" (Presspublika) - 14,76 mln zł (wzrost o 1,91 mln zł).

Tuż za podium uplasował się "Dziennik" (Axel Springer Polska), którego cennikowe wpływy z reklam wyniosły 13,17 mln zł (wzrost o 4,96 mln zł).

Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w lutym 2008 roku 210 761 080 zł wobec 177 735 324 zł w 2007 roku (dane bez autopromocji).

bez autopromocji
Rok / Miesiąc II.2008
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Gazety: Razem 210 761 080 zł
GAZETA WYBORCZA 81 870 983 zł
POLSKA 25 869 657 zł
RZECZPOSPOLITA 14 765 357 zł
DZIENNIK 13 176 228 zł
FAKT 13 003 555 zł
SUPER EXPRESS 8 119 715 zł
METRO 8 071 147 zł
ECHO MIASTA 4 686 460 zł
DZIENNIK POLSKI 3 265 617 zł
EXPRESS BYDGOSKI 2 963 045 zł


bez autopromocji
Rok / Miesiąc II.2007
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Gazety: Razem 177 735 324 zł
GAZETA WYBORCZA 72 578 989 zł
RZECZPOSPOLITA 12 815 111 zł
FAKT 10 451 150 zł
DZIENNIK 8 215 400 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI do 13.10.2007 5 788 106 zł
SUPER EXPRESS 5 743 447 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI do 13.10.2007 5 417 036 zł
METRO 4 040 420 zł
GAZETA PRAWNA 3 902 346 zł
DZIENNIK POLSKI 3 818 922 zł


dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor

Podsumowanie wpływów reklamowych w lutym 2008 roku (z autopromocją)

Rok / Miesiąc II.2007 II.2008
Media Wpływy [zł] Wpływy [zł]
Telewizja 588 563 807 zł 681 414 404 zł
Radio 114 099 242 zł 142 037 586 zł
Gazety 184 720 105 zł 223 844 555 zł
Magazyny 152 992 515 zł 166 501 928 zł
Outdoor 68 264 151 zł 88 551 612 zł
Kina 18 325 005 zł 43 867 299 zł
Razem 1 126 964 825 zł 1 346 217 384 zł

Dołącz do dyskusji: 'Gazeta Wyborcza' liderem, 'Polska' na drugim miejscu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl