SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Firmy cukiernicze 7 proc. mniej na reklamę. Liderami Mondelez, Oreo i Petitki

Reklamodawcy z branży cukierniczej ograniczyli w br. cennikowe wydatki marketingowe o 7 proc. Zdecydowanie największy budżet miał Mondelez Polska, producent m.in. Oreo i Belvita, który wyprzedził firmy Chipita Poland i Lu Polska.

Z danych Kantar Media opracowanych przez Equinox Polska wynika, że od stycznia do lipca br. cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu) firm z branży cukierniczej wyniosły 81,8 mln zł, czyli o 7 proc. mniej niż rok wcześniej. - Po dramatycznych spadkach w lutym i marcu (-37 proc.) niewielkie odbicie nastąpiło dopiero w maju, a widoczne wzrosty pojawiły się w czerwcu br. Niestety w lipcu znów byliśmy świadkami spadków reklamowych na poziomie nawet 18 proc. w skali - opisują analitycy Equinoxa. Jednocześnie prognozują, że w całym 2013 roku cennikowe wydatki reklamowe sektora cukierniczego wyniosą 151 mln zł, co oznacza spadek rok do roku o 10 proc.

Zdecydowanie największym reklamodawcą branży cukierniczej jest w br. Mondelez Polska (producent m.in. Belvita Słodycze i Oreo), którego cennikowe wydatki w tym zakresie wyniosły 31,69 mln zł, czyli aż o 118 proc. więcej niż rok wcześniej. Za to dwaj kolejni producenci mocno ograniczyli swoje budżety: Chipita Poland (z markami 7Days i Chipicao) - o 13,36 mln zł (czyli o 48 proc.), a Lu Polska (z markami Lu, Petitki, San, Delicje) - o 11,9 mln zł (to 47 proc. w dół). Jutrzenka Colian na reklamy wyrobów cukierniczych przeznaczyła o 270 tys. zł mniej niż rok wcześniej (spadek o 3 proc.), a Bahlsen Polska - o 3,9 mln zł mniej (to 48 proc. w dół).

Cennikowe wydatki czołowych reklamodawców branży cukierniczej (w zł, bez internetu, dane Kantar Media)

firma

I - VII 2012

I - VII 2013

Mondolez Polska

14 517 598

31 688 899

Chipita Poland

27 710 989

14 345 911

Lu Polska

25 450 077

13 572 326

Jutrzenka Colian

8 652 791

8 385 353

Bahlsen Polska

8 157 622

4 247 840

Sante A. Kowalski

1 987 913

-


Wśród marek duży spadek budżetu reklamowego zanotowało 7Days - o 14,5 mln, czyli 57 proc. Wydatki na reklamy Oreo zmalały w skali roku o 980 tys. zł (spadek o 7 proc.), a w przypadku Petitków - o 1,05 mln zł (to o 8 proc. w dół).

Z drugiej strony nastąpiła prawdziwa ofensywa reklamowa marek Andante i Belvita, których budżety marketingowe przed rokiem były znikome.

Cennikowe wydatki na reklamy czołowych marek cukierniczych (w zł, bez internetu, dane Kantar Media)

marka

I - VII 2012

I - VII 2013

Oreo

14 478 598

13 498 174

Petitki

13 277 993

12 229 858

7Days

25 494 149

10 933 561

Andante Wafle

-

8 404 850

Belvita Słodycze

-

8 158 870

Delicje Ciastka

7 589 284

6 064 813

Jutrzenka Słodycze

4 157 444

5 861 746

San

2 377 430

5 261 410

Krakuski

3 580 540

3 796 620

Chipicao

2 216 840

3 412 350

Goplana

4 495 347

2 523 607


Firmy cukiernicze zdecydowanir najbardziej obcięły wydatki na reklamę outdoorową, na którą od stycznia do lipca br. przeznaczyły cennikowo zaledwie 1,27 mln zł, wobec 5,18 mln zł rok wcześniej (to spadek o 76 proc.), oraz na reklamę w kinach, gdzie w br. nie były prowadzone żadne większe kampanie, natomiast przed rokiem inwestycje wyniosły 3,24 mln zł. Za to nieznacznie zmieniły się budżety w telewizji (wzrost o 3 proc. do 73,09 mln zł), radiu (spadek o 4 proc. do 4,62 mln zł) oraz magazynach (spadek o 6 proc. do 2,68 mln zł). Gazety ze 182 tys. zł wydatków (wobec 68 tys. zł rok wcześniej) mają niewielki udział w mediaplanach firm cukierniczych.

Dołącz do dyskusji: Firmy cukiernicze 7 proc. mniej na reklamę. Liderami Mondelez, Oreo i Petitki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl