„Fakt” liderem gazet w internecie. W dół „Super Express” i „Gazeta Wyborcza”, rekord „Przeglądu Sportowego”
Serwis „Faktu” jest niezmiennie najpopularniejszy wśród stron gazet codziennych. Duży wzrost w skali roku zanotowała witryna „Przeglądu Sportowego”, natomiast spore spadki zanotowały serwisy „Super Expressu” i „Gazety Wyborczej”.
W kwietniu br. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 2,94 mln internautów, którzy wykonali w nim 107,1 mln odsłon (w tym 14,1 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 20 minut i 19 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Fakt.pl jest liderem wśród stron gazet ogólnopolskich pod względem liczby użytkowników i odsłon. W pierwszym kryterium wyprzedził w kwietniu witrynę „Super Expressu” (Murator) zaledwie o 56 tys. użytkowników, za to odsłon zanotował ponad trzy razy więcej niż SE.pl i Wyborcza.pl.
Z kolei zdecydowanie na najdłużej internautów przyciągają serwisy dzienników biznesowych: „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkietu” (Gremi Business Communication). Z pierwszego przeciętny użytkownik korzystał przez ponad półtorej godziny (dokładnie 94:48 minut), a z drugiego przez prawie godzinę (56:12 minut). Za to na stronie „Polski” (Grupa Polskapresse) każdy użytkownik spędził średnio zaledwie 3:54 minuty.
>>> „Dziennik Gazeta Prawna i „Dziennik Bałtycki” liderami w sprzedaży e-wydań
Wyborcza.pl i Wyborcza.biz, tak samo jak inne serwisy „Gazety Wyborczej” od początku lutego są objęte płatnym dostępem do treści (za darmo można przeczytać tylko 10 tekstów). Ich wyniki z lutego i marca analizowaliśmy miesiąc temu (zobacz szczegóły).
Również dwie witryny są związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną”: poświęcona tylko gospodarce i prawu Gazetaprawna.pl i bardziej lifestyle’owy, bliższy portalom horyzontalnym Dziennik.pl. W kwietniu pierwszy serwis miał o jedną trzecią użytkowników więcej od drugiego, ale ponad dwa razy mniej odsłon i prawie dwukrotnie krótszy czas przypadający na każdego użytkownika.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2014 roku
Jako jedyny w zestawieniu serwis „Naszego Dziennika” nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają na stronie użytkownicy.
Serwisy gazet ogólnopolskich w kwietniu 2014 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
fakt.pl |
2 936 467 |
107 141 261 |
14 117 688 |
00:20:19 |
13,60% |
se.pl |
2 880 369 |
32 261 468 |
4 756 080 |
00:07:12 |
13,35% |
wyborcza.pl |
2 537 261 |
31 296 144 |
4 282 366 |
00:16:14 |
11,76% |
wyborcza.biz |
1 510 393 |
16 443 000 |
2 967 300 |
00:14:21 |
7,00% |
gazetaprawna.pl |
1 384 780 |
7 768 863 |
756 525 |
00:05:14 |
6,42% |
rp.pl |
1 256 013 |
15 138 805 |
1 712 405 |
00:09:50 |
5,82% |
dziennik.pl |
947 359 |
14 618 731 |
1 481 360 |
00:10:16 |
4,39% |
przegladsportowy.pl |
713 768 |
16 242 359 |
3 863 236 |
00:18:19 |
3,31% |
polskatimes.pl |
418 311 |
2 596 094 |
286 218 |
00:03:54 |
1,94% |
pb.pl |
328 042 |
9 655 315 |
692 217 |
01:34:48 |
1,52% |
naszdziennik.pl |
109 732 |
- |
- |
- |
0,51% |
parkiet.com |
92 182 |
3 737 647 |
319 391 |
00:56:12 |
0,43% |
Fakt.pl odwiedziło w kwietniu br. nieznacznie więcej (o 9 tys.) internautów niż rok wcześniej Wykonali oni w serwisie aż o 47,3 mln odsłon więcej (to wzrost o 79 proc.), a każdy korzystał z niego przez 6:54 minuty dłużej (51,8 proc. w górę). Za to SE.pl stracił w skali roku 458,5 tys. użytkowników, 3,6 mln odsłon i 26 sekund na przeciętnego użytkownika (to spadki o 13,7 proc., 10,2 proc. i 5,7 proc.).
Wyborcza.pl przy 99 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (to 4 proc. w górę) zanotowała o 4,8 mln odsłon mniej (13,4 proc. w dół) i 6:16 krótszy czas przypadający na przeciętnego użytkownika (27,8 proc. w dół). Wyborcza.biz straciła 92,9 tys. użytkowników, 217 tys. odsłon i 24 sekundy na użytkownika (to spadki o 5,8 proc., 1,3 proc. i 2,7 proc.).
Spadki zanotowały również serwisy Gazetaprawna.pl, Rp.pl i Dziennik.pl. Jedynie ten pierwszy miał o 114,4 tys. użytkowników więcej niż w kwietniu ub.r. (9 proc. w górę), natomiast na Dziennik.pl liczba odsłon zmalała o 2,3 mln (13,9 proc. w dół), a średni czas na użytkownika - o 2:21 sekundy (18,6 proc. w dół).
Za to serwis „Przeglądu Sportwego” (Ringier Axel Springer Polska) zyskał w skali roku 220,7 tys. użytkowników, 7,2 mln odsłon i 34 sekundy czasu spędzanego na stronie przez przeciętnego użytkownika, co oznacza wzrosty o 44,8 proc., 79,3 proc. i 3,2 proc.
Serwisy gazet ogólnopolskich rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
kwiecień 2014 |
kwiecień 2013 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
fakt.pl |
2 936 467 |
107 141 261 |
00:20:19 |
2 927 497 |
59 822 920 |
00:13:23 |
se.pl |
2 880 369 |
32 261 468 |
00:07:12 |
3 338 916 |
35 909 955 |
00:07:38 |
wyborcza.pl |
2 537 261 |
31 296 144 |
00:16:14 |
2 438 198 |
36 144 738 |
00:22:30 |
wyborcza.biz |
1 510 393 |
16 443 000 |
00:14:21 |
1 603 292 |
16 660 551 |
00:14:45 |
gazetaprawna.pl |
1 384 780 |
7 768 863 |
00:05:14 |
1 270 350 |
8 140 703 |
00:06:16 |
rp.pl |
1 256 013 |
15 138 805 |
00:09:50 |
1 306 950 |
14 696 678 |
00:10:40 |
dziennik.pl |
947 359 |
14 618 731 |
00:10:16 |
1 066 531 |
16 971 227 |
00:12:37 |
przegladsportowy.pl |
713 768 |
16 242 359 |
00:18:19 |
493 071 |
9 058 468 |
00:17:45 |
polskatimes.pl |
418 311 |
2 596 094 |
00:03:54 |
312 461 |
1 908 687 |
00:04:42 |
pb.pl |
328 042 |
9 655 315 |
01:34:48 |
360 665 |
8 959 829 |
01:47:55 |
naszdziennik.pl |
109 732 |
- |
- |
102 552 |
- |
- |
parkiet.com |
92 182 |
3 737 647 |
00:56:12 |
- |
5 529 855 |
- |
Na kolejnej podstronie analizujemy wyniki serwisów „Faktu”, „Super Expressu”, „Gazety Wyborczej” i „Przeglądu Sportowego” w 2013 i 2014 roku
Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem gazet w internecie. W dół „Super Express” i „Gazeta Wyborcza”, rekord „Przeglądu Sportowego”