Facebook zmieni algorytm, ma celniej dobierać treści wideo
Facebook zapowiedział zastosowanie nowego algorytmu badającego interakcje użytkowników z treściami wideo. Chce lepiej dobierać filmy do zainteresowań internautów. - Lajki i komentarze zejdą na drugi plan, liczyć się będzie sposób reakcji użytkowników - wyjaśnia dla serwisu Wirtualnemedia.pl Anna Robotycka, CEO w agencji faceAddicted.
W komunikacie na swoim blogu Facebook podkreślił, że treści wideo stają się dla serwisu coraz ważniejsze, dlatego poświęca temu segmentowi wiekszą uwagę. Obecnie każdego dnia na Facebooku odtwarzanych jest ok. 4 mld materiałów filmowych. To szybki wzrost biorąc pod uwagę, że we wrześniu ub.r. liczba ta sięgała 1 mld odsłon.
Według zapowiedzi Facebook zmieni algorytm, dzięki czemu będzie w stanie rejestrować reakcje użytkowników na zamieszczane w ich news feedzie filmy. Nowy algorytm rozpozna na przykład, czy odbiorca włączył bądź wyłączył dźwięk w odtwarzanym wideo, wyświetlił je w trybie pełnoekranowym czy też użył trybu HD.
Mniej istotne staną się takie elementy jak kliknięcia na przycisk „Lubię to” obok filmu, umieszczenie pod nim komentarza czy też udostępnienie materiału wideo. Facebook wyjaśnia, że zmiana algorytmu ma pozwolić mechanizmom serwisu na bardziej precyzyjne dobieranie klipów do preferencji użytkowników. Z czasem więc powinni oni widzieć na swojej tablicy coraz więcej filmów odpowiadających ich gustom.
- Jest to kolejna zmiana, która wskazuje na rosnącą rolę wideo na Facebooku - podkreśla w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Anna Robotycka, CEO w agencji faceAddicted. - Rzeczywiście, patrząc na obecny wzór zachowań facebookowiczów, obejrzenie filmu na news feedzie nie zawsze oznacza chęć zalajkowania materiału, choćby ze względu na treść wideo. I tę naszą niechęć do wyrażenia swojego zainteresowania wprost Facebook wziął pod uwagę. Już niedługo na naszej tablicy będą pojawiać się materiały, które będą dobierane na podstawie aktywności pośrednich wobec podobnych filmików, nie zaś na podstawie naszych lajków, udostępnień czy komentarzy. Przed algorytmem Facebooka się nie uchronimy - będzie on lepiej dobierał treści wideo dla swoich odbiorców - zapowiada Anna Robotycka.
Facebook zapowiada, że zmiana algorytmu dotyczącego korzystania z wideo przez użytkowników będzie widoczna w serwisie w ciągu kilku nadchodzących tygodni.
Na koniec marca br. Facebook miał na 1,44 mld użytkowników aktywnych w ciągu miesiąca, z czego 1,25 mld korzystało z portalu na urządzeniach mobilnych, a 581 mln tylko w ten sposób (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Facebook zmieni algorytm, ma celniej dobierać treści wideo