Facebook ze wzrostami w I kwartale, ale w marcu spadki. "Bezprecedensowa niepewność”
Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto. Wyniki przekroczyły oczekiwania analityków. Firma Marka Zuckerberga odczuwa już jednak pierwsze efekty pandemii koronawirusa: w marcu jej przychody zmalały, a w kwietniu nie zwiększyły się rok do roku.
Przychód Facebooka sięgnął w I kwartale 2020 roku 17,74 miliarda dolarów. To o 18 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (15,08 mld USD).
Przychód z reklam firmy wyniósł 17,44 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 17 proc. w ujęciu rocznym.
Facebook zanotował w I kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 4,9 miliarda dolarów, w porównaniu do 2,43 miliarda dolarów zysku w I kwartale roku 2019 (+102 proc.).
Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec marca br. wynosiła 2,6 miliarda - o 10 proc. więcej w skali roku. O 11 proc. wzrosła liczba osób codzienne odwiedzających portal - do 1,73 miliarda. Facebook nie podał ile osób korzysta z jego mobilnej odsłony.
Facebook podał także, że z całej rodziny jego produktów, w tym Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa, każdego dnia korzystało w I kwartale 2,36 miliarda ludzi na świecie (+12 proc. r/r), a 2,99 miliarda ludzi (+11 proc. r/r) przynajmniej jednej z tych usług używało minimum raz w miesiącu.
"Bezprecedensowa niepewność"
Facebook przyznaje, że na jego działalność już wpłynęła pandemia koronawirusa. - W naszych perspektywach biznesowych, tak jak inne firmy, mamy do czynienia z okresem bezprecedensowej niepewności. Wpływ na nasze wyniki będą miały kwestie będące poza naszą kontrolą, takie jak czas trwania i skuteczność obostrzeń, skuteczność bodźców ekonomicznych w skali globalnej oraz wahania walut w stosunku do amerykańskiego dolara - czytamy w komunikacie firmy.
Facebook dostrzega, że wzrosty liczby użytkowników jego usług i ich zaangażowania to efekt konieczności pozostania w domach. Wraz ze znoszeniem obostrzeń firma spodziewa się, że może tutaj zanotować spadki.
Facebook podkreśla też, że w ostatnich trzech tygodniach marca wyraźnie zmalało zapotrzebowania reklamodawców na promowanie się w jego serwisach. Ponadto, w pierwszych trzech tygodniach kwietnia wpływy z reklam były na mniej więcej tym samym poziomie co rok temu, podczas gdy zazwyczaj rosną w tempie dwucyfrowym.
Rynek pozytywnie przyjął wyniki Facebooka
Inwestorzy pozytywnie odebrali wyniki Facebooka za I kwartał. W środę na amerykańskiej giełdzie kurs akcji firmy po zamknięciu sesji wzrósł o ponad 9 proc.
Dołącz do dyskusji: Facebook ze wzrostami w I kwartale, ale w marcu spadki. "Bezprecedensowa niepewność”