Facebook chce pozwolić markom na czytanie postów użytkowników
Facebook w ramach platformy Audience Insights testuje rozwiązanie pozwalające reklamodawcom i marketerom na analizowanie treści postów użytkowników. Znajomość zawartości wpisów ma ułatwić poznanie preferencji internautów i bardziej precyzyjne targetować reklamy.
Informacje na temat prowadzonych przez Facebook testów dostarczył Adage opierając się na anonimowych źródłach w serwisie.
Zgodnie z doniesieniami Facebook zamierza wprowadzić nową wersję platformy analitycznej Audience Insights, a jedna z jej funkcji pozwoli na prowadzenie analiz treści postów zamieszczanych przez użytkowników serwisu.
Adage informuje, że obecnie prowadzone są próby nowego rozwiązania we współpracy z największymi reklamodawcami. W ramach testów marketerzy przeglądają zawartość wpisów zamieszczonych na Facebooku. Dzięki temu mają poznać lepiej niż dotąd upodobania internautów i w przyszłości bardziej precyzyjnie niż dotąd kierować do nich przekaz.
Według źródeł testy dotyczą wyłącznie postów mających status publiczny, a dla marek dostępna jest jedynie treść wpisów bez danych osobowych ich autorów.
Na razie nie wiadomo kiedy Facebook zamierza wprowadzić szeroko testowane obecnie rozwiązanie, jednak według doniesień nowa wersja Audience Insights nie zostanie oddana do użytku przed końcem br.
W II kwartale br. przychody reklamowe Facebooka przekroczyły 9 mld dol. i były wyższe rok do roku o 47 proc.
Dołącz do dyskusji: Facebook chce pozwolić markom na czytanie postów użytkowników