EssenceMediacom ze stratą, ubyło ponad 30 pracowników
W ub.r. rentowność netto agencji mediowej EssenceMediacom (należącej do koncernu WPP), przy nieznacznym wzroście przychodów, pogorszyła się z 6,38 mln zł zysku do 1,98 mln zł straty. Liczba pracowników firmy zmalała o 32 do 196.
Przychody EssenceMediacom zwiększyły się w ub.r. o 0,7 proc. do 847,52 mln zł, w całości zostały wypracowane z usług reklamowych. Te krajowe wzrosły z 732,73 do 735,14 mln zł, a te z zagranicy - ze 109,1 do 112,38 mln zł.
Wpływy w ramach koncernu WPP wyniosły w ub.r. 25,95 mln zł, wobec 28,38 mln zł rok wcześniej. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się m.in. z 12,14 mln zł od polskiej spółki GroupM, 9,73 mln zł od Mediacom Holdings, 19,3 mln zł od GroupM UK i 1,15 mln zł od Choreograph.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- W ciągu ostatniego roku EssenceMediacom zrealizował swoje założenia biznesowe. Stało się to dzięki zwiększeniu racjonalności kosztowej oraz efektywności w pozyskiwaniu nowych klientów i dalszego wprowadzania nowych rozwiązań produktowych - skomentowała agencja w sprawozdaniu.
Wydatki operacyjne EssenceMediacom zwiększyły się o 1,7 proc. do 851,33 mln zł, z czego koszty usług obcych - z 797,95 do 815,42 mln zł. Natomiast nakłady na wynagrodzenia zmalały z 28,86 do 27,24 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 2,29 do 2,27 mln zł.
Średnioroczna liczba pracowników agencji zmniejszyła się z 228 do 196. - Wynika to z dużej rotacji obrazującej odbicie branży i poszukiwaniu wykwalifikowanych pracowników zarówno przez konkurentów, jak i klientów spółki - wyjaśniono w sprawozdaniu.
Na rentowność EssenceMediacom negatywnie wpłynął wzrost kosztów finansowych z 290,6 tys. do 2,63 mln zł, a pozytywnie - spadek pozostałych kosztów operacyjnych z 923,9 do 624,1 tys. zł, zapłaconego podatku dochodowego z 692 tys. zł do -1,39 mln zł oraz wzrost przychodów finansowych z 1,04 do 1,76 mln zł.
Mimo to rentowność agencji zmalała poniżej zera: na poziomie operacyjnym z 6,32 mln zł zysku do 2,51 mln zł straty, a na poziomie netto z 6,38 mln zł zysku do 1,98 mln zł straty. Na koniec ub.r. spółka miała na rachunkach bankowych 42,06 mln zł, wobec 56,15 mln zł rok wcześniej.
W lutym br. tymczasową szefową EssenceMediacom Poland została Joanna Okła, a z agencją po 20 latach pracy pożegnał się poprzedni CEO Jakub Kossut.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: EssenceMediacom ze stratą, ubyło ponad 30 pracowników