SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Emirates przyspiesza proces refundacji biletów. Pół mln wniosków w kolejce

Linie lotnicze Emirates poinformowały, że na rozpatrzenie czeka blisko pół miliona wniosków o zwrot środków za zakupione bilety. Przewoźnik ogłosił plan usprawnienia procesu zwrotów.

Aby przyspieszyć proces zwrotu pieniędzy za bilety, linie Emirates podjęły działania mające na celu restrukturyzację procedur i zwiększenie wydajności.

Jak informuje przewoźnik, przed pandemią koronawirusa rozpatrywał średnio 35 tys. takich wniosków miesięcznie, a obecnie przygotowuje się do obsługi 150 tys. wniosków na miesiąc. Dzięki temu zaległości mają zostać nadrobione z początkiem sierpnia br.

Klienci Emirates, którzy chcieliby otrzymać zwrot pieniędzy lub wymienić bilety na podróżne vouchery, mogą to zrobić za pomocą formularza online dostępnego na stronie internetowej linii. Mogą oni również skontaktować się ze swoim biurem podróży i tam szukać wsparcia.

- To dla nas trudny okres, podobnie jak dla wszystkich linii lotniczych. Zaczynamy korzystać z naszych rezerw gotówkowych, aktywnie przetwarzając zwroty - to nasz obowiązek i odpowiedzialność. Chcielibyśmy zapewnić naszych klientów i partnerów handlowych, że będziemy honorować zwroty pieniędzy i że staramy się przyspieszyć ten proces. Sytuacja była dynamiczna we wczesnych tygodniach pandemii, ale od tego czasu zmieniliśmy nasze zasady dotyczące zwrotów w związku z COVID-19, stosując proste, ujednolicone procedury, które stawiają klientów na pierwszym miejscu. Kontaktowaliśmy się również z podróżnymi, którzy wcześniej złożyli wnioski o zwrot pieniędzy lub zmianę rezerwacji, aby poinformować ich o dostępności nowych opcji. Mamy szczerą nadzieję, że nasi klienci i partnerzy handlowi zdecydują się na ponowną rezerwację biletów i polecą liniami Emirates w późniejszym terminie. Czekamy z niecierpliwością na tych, którzy zdecydowali się zatrzymać swoje bilety lub wymienić je na podróżne vouchery i z przyjemnością ponowne powitamy ich na pokładach naszych samolotów. Jak tylko będziemy mogli wznowić usługi, niezwłocznie o tym poinformujemy - powiedział Tim Clark, prezes linii Emirates.

Trzy opcje do wyboru

Klientom, których dotknęły odwołania lotów i ograniczenia podróży, linie Emirates oferują trzy opcje. Pierwsza to zachowanie biletu przez okres do 24 miesięcy i opcja telefonicznej zmiany daty lotu na inny termin. Przewoźnik rozszerzył tę opcję na wszystkie bilety zarezerwowane przed 1 lipca br., które dotyczą podróży mających odbyć się przed 1 grudnia br.

Druga opcja to możliwość wymiany niewykorzystanej części biletów na podróżny voucher, odpowiadający kwocie zapłaconej za pierwotną rezerwację. Voucher może być użyty na zakup dowolnego produktu lub usługi Emirates. W przypadku vouchera nie obowiązują opłaty za zmianę rezerwacji podróży.

Trzecią opcją jest zwrot środków. Jak informują linie Emirates, klienci, którzy zdecydowali się zatrzymać bilet lub podróżny voucher, mogą nadal ubiegać się o zwrot pieniędzy, jeśli nie mogą podróżować. Opłaty za zwrot biletu nie są przewidziane.

- Podróżni, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem biura podróży, powinni skontaktować się ze swoim agentem w celu uzyskania pomocy – obowiązują tam te same zasady dotyczące zwrotów - czytamy w komunikacie Emirates.

Więcej informacji na temat zasad dotyczących zwrotów, a także najnowsze informacje od Emirates związane z COVID-19 można znaleźć tutaj.

autor:
2020-04-28

Dołącz do dyskusji:

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl