Dzieci bombardowane reklamami jedzenia
Dzieci w wieku 8-12 lat oglądają w telewizji więcej reklam jedzenia niż jakakolwiek inna grupa wiekowa.
Wynika z badania przeprowadzonego przez Kaiser Family Foundation.
Fundacja przedstawiła raport na temat skierowanych do dzieci, amerykańskich reklam telewizyjnych dotyczących jedzenia. Autorzy przeanalizowali treści spotów reklamowych oraz nawyki dzieci w oglądaniu telewizji. Wszystko po to, aby zmierzyć częstotliwość i rodzaje telewizyjnych reklam oglądanych przez dzieci w różnych grupach wiekowych. Pod lupę wziętych zostało 13 kanałów, wśród nich Cartoon Network, ABC, Disney, MTV i Nickelodeon.
Według raportu dzieci w wieku 8-12 lat oglądają najwięcej reklam jedzenia w telewizji – średnio 21 dziennie, co daje ponad 7600 rocznie. U nastolatków w wieku 13-18 lat średnia ta wynosi 17 dziennie, a u dzieci w wieku 2-7 lat 12 dziennie.
U wszystkich tych grup wiekowych, jedzenie było najczęściej oglądane w reklamach. 34 procent tych spotów dotyczyło słodyczy i przekąsek, 28 procent płatków śniadaniowych, a 10 procent fast foodów. Soki owocowe i nabiał stanowiły minimalny odsetek, nie było natomiast żadnych reklam owoców i warzyw.
W związku z rosnącymi wskaźników otyłości wśród dzieci, reklamy jedzenia skierowane do najmłodszych poddawane są coraz dokładniejszym analizom, dokonywanym przez agencje rządowe, regulatorów czy organizacje zdrowotne.
Kaiser Family Foundation to amerykańska, prywatna fundacja dobroczynna typu non profit. Została stworzona w 1948 roku przez Henry J. Kaisera. Jej główna siedziba znajduje się w miejscowości Menlo Park, w stanie Kalifornia. Fundacja skupia się na zagadnieniach związanych z opieką zdrowotną. Rozwija także własne programy badawcze, często wspólnie z innymi organizacjami.
Dołącz do dyskusji: Dzieci bombardowane reklamami jedzenia