Działy regionalne TVN24.pl i Eska.pl mocno w górę Trojmiasto.pl i sekcja Onetu przyciągają najdłużej
Wśród platform z informacjami regionalnymi i lokalnymi liderem zasięgowym jest niezmiennie Nasze Miasto, a najdłużej internauci spędzają w serwisie Trojmiasto.pl i sekcji regionalnej Onetu. Mocno wzrosła odwiedzalność analogicznych działów na portalach Radia Eska i TVN24.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Nasze Miasto (Polska Press), jako stronę www i aplikację mobilną, w grudniu ub.r. odwiedziło 9,96 mln internautów (co dało 33,56 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 4 minuty i 3 sekundy. Platforma agreguje witryny z informacjami z kilkuset miejscowości w całym kraju.
Sekcja Onetu (Ringier Axel Springer Polska) z informacjami regionalnymi i lokalnymi przyciągnęła 8,55 mln internautów (28,83 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 10 minut i 44 sekundy. W tej ostatniej statystyce osiągnęła najlepszy wynik wśród witryn dotyczących wielu regionów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Niżej w zestawieniu są analogiczne działy portali dzienników. Na portalu „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) taka sekcja zanotowała 7,05 mln użytkowników, 23,75 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 34 sekundy średniego czasu korzystania, na Wyborcza.pl (Agora) - 5,78 mln internautów, 19,5 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 3,54 mln użytkowników, 11,95 proc. zasięgu oraz 7 minut i 17 sekund przeciętnego czasu.
Dział regionalno-lokalny witryny Radia Eska (Grupa ZPR Media) odwiedziło 5,55 mln internautów (18,71 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 minuty i 37 sekund. Natomiast na TVN24.pl taka sekcja przyciągnęła 3,29 mln odwiedzających (11,09 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 minuty i 13 sekund.
Wśród serwisów o wybranych regionach na czele jest Trojmiasto.pl, które odwiedziło 2,61 mln internautów (8,81 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 14 minut i 36 sekund. Po ok. 2,5 mln odwiedzających zanotowały portale dwóch dzienników Polska Press: witryna „Dziennika Zachodniego” miała 2,51 mln użytkowników, 8,46 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 38 sekund średniego czasu korzystania, a serwis „Gazety Wrocławskiej” - 2,46 mln użytkowników, 8,29 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 14 sekund przeciętnego czasu.
W porównaniu z listopadem Nasze Miasto zyskało 605,2 tys. użytkowników (6,5 proc. w górę), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 8 sekund (3,2 proc.). Na Onecie sekcja regionalno-lokalna osiągnęła wzrost o 901,2 tys. internautów (11,8 proc.) oraz minutę i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania (19,3 proc.), a na portalu „Gazety Wyborczej” - o 311,8 tys. użytkowników (5,7 proc.) i 8 sekund średniego czasu (3,1 proc.).
Dużo mocniej poszły w górę wyniki działów regionalnych trzech innych portali. Na Eska.pl taka sekcja zyskała 1,9 mln internautów (51,9 proc.) i 21 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (15,4 proc.), na Fakt.pl - 572,5 tys. użytkowników (19,2 proc.) oraz minutę i 52 sekundy przeciętnego czasu (34,5 proc.), a na TVN24.pl - 1,4 mln użytkowników (74,2 proc.) i sekundę średniego czasu (0,4 proc.).
Na Trojmiasto.pl przybyło 151,1 tys. internautów (6,1 proc.), przy czym przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 10 sekund (1,1 proc.). Natomiast portal „Gazety Wrocławskiej” osiągnął wzrost o 404 tys. użytkowników (19,7 proc.) i 13 sekund średniego czasu korzystania (5,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Działy regionalne TVN24.pl i Eska.pl mocno w górę Trojmiasto.pl i sekcja Onetu przyciągają najdłużej